Схожа ситуація і в Нідерландах: там 2021 став рекордним в імпорті вживаних авто. Ті машини, які за нормальних умов продавали б на експорт в Україну, залишаються в Європі. Попит на автомобілі з пробігом у Євросоюзі зростає, попри підвищення цін. За прогнозами експертів, 2022 року тенденція збережеться.

Чи подорожчають авто в Україні?

В Україні переважає вторинний ринок: 90% – старі автомобілі. Українці часто віддають перевагу авто з пробігом, привезені з-за кордону.

Проте, як проаналізували експерти Інституту досліджень авторинку, різкого подорожчання серед найпопулярніших автомобілів з-за кордону в Україні не відбулося. На відміну від автомобільних ринків країн ЄС ціни на українському ринку поки не зросли.

Причини

На це є одразу кілька причин, зазначає аналітик auto.ria Остап Новицький:

  • 60% ринку – це автомобілі вартістю до 10 тисяч доларів. Автомобілі віком до трьох років, які суттєво подорожчали у Євросоюзі через недоступність нових, великого попиту в Україні не мають. Середній вік імпортних машин – 13 років. Автомобілі такого віку популярні в основному лише у країнах Східної Європи – зокрема Польщі та Словаччини;
  • близько 20% імпортних легковиків із пробігом – це авто з країн Америки. У цьому сегменті зростання цін менш помітне. Відповідно ці автомобілі «врівноважують» цінову картину;
  • протягом останніх місяців на ринок потрапило багато колишніх так званих «єврономірів», пільговий період оформлення яких нещодавно закінчився. Часто на ринок вони потрапляють із ціною, нижчою за середню;
  • в Україні ще є запас “свіжопригнаних” машин. Продають їх за старими цінами, оскільки покупці ще готові платити за них більше. Найдорожче продають лише авто, привезені «на замовлення». У решті випадків бізнесу доводиться пристосовуватися. Наприклад, купувати дешевші авто, у гіршому технічному стані або з більшим пробігом. Адже для того, щоб продати авто та заробити, потрібно продавати його за ринковою ціною.

Таким чином, за прогнозом експертів Інституту досліджень авторинку, ціни на вживані авто зростатимуть на 15-20% поступово протягом першого півріччя 2022 року.

Зростання цін буде пропорційним подорожчання цих моделей у країнах Євросоюзу: від 10-20% на бюджетні моделі до 50% на дефіцитні за кордоном легковики з невеликим пробігом, віком до трьох років.