Авто

Топ-9 культових автомобілів, які покинуть ринок у 2025 році

Автомобільний світ змінюється неймовірно швидко. За останнє десятиліття те, що здавалося вічним – рев моторів, запах бензину, звук вихлопу – поступово відходить у минуле. Виробники закривають легендарні моделі, заради яких колись стояли черги у дилерів.

Це не чутки – усе нижче базується на офіційних заяви компаній та перевірених аналітичних прогнозах щодо машин, які вже знято з виробництва або можуть зникнути найближчими роками.

Ford офіційно оголосив про завершення виробництва Focus у листопаді 2025 року. Завод переходить на нові проекти, компанія робить ставку на електромобілі, а компактні бензинові хетчбеки більше не вписуються в стратегію. Для мільйонів власників це кінець епохи: Focus завжди був надійним, динамічним і доступним авто. Спортивна версія Focus ST також прощається зі сценою – багато європейських ринків уже закрили замовлення у 2024 році, а 2025-й, ймовірно, стане останнім роком для ST.

Культове купе Audi TT завершило виробництво у листопаді 2023 року. TT було символом німецького дизайну нульових із короткою основою та чистими лініями. Audi повністю переключилася на електричну лінійку e-tron, а на місце TT прийде електрокупе Audi GT.

Навіть у світі маслкарів відбуваються зміни. Dodge представив Charger Daytona SRT Banshee – електричний спадкоємець легенди. Бензинові версії поки ще залишаються, але екологічні норми у США та Європі роблять виробництво класичних V8 дедалі складнішим. З часом бензинові Charger стануть рідкістю, а колекційні екземпляри зростуть у ціні.

За даними німецьких медіа, Mercedes може відмовитися від А-класу, концентруючись на дорожчих та технологічних моделях і електричних платформах. Поки виробництво хетчбека триває, але його місце, ймовірно, займе електромобіль EQA.

Під загрозою опинився і Subaru WRX STI – класичне бензинове покоління може зникнути через плани компанії щодо електрифікації. Chevrolet Camaro вже знятий з виробництва (останній екземпляр зійшов із конвеєра влітку 2024 року), а Mustang поки лишається живим, хоча Ford готує його гібридну версію.

Це не кінець зовсім, а радше перехідний етап між епохами. Проте очевидно, що світ V8 відходить у минуле швидше, ніж ми очікували. Колись ми мріяли почути рев двигуна під вікном, а сьогодні все частіше лунає лише звук електромотора.

Виробники рухаються вперед, і це природно. Але разом із новим світом ми втрачаємо частину душі: Focus, TT, Camaro, WRX – це не просто машини, це сторінки автомобільної історії, що закриваються просто на наших очах.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

В Україні майже три тисячі загиблих у ДТП: основна причина

З початку року в Україні внаслідок дорожньо-транспортних пригод загинули майже три тисячі людей, а основною…

27.12.2025

Hyundai готує п’яте покоління Tucson: яким буде новий кросовер

Hyundai завершує розробку нового покоління кросовера Tucson, який готується до переходу у п'яту генерацію. Хоча…

27.12.2025

Чим небезпечні автомобілі з таксі та каршерингу

Автомобілів із таксистським минулим на вторинному ринку стає дедалі більше. Якщо раніше це були переважно…

27.12.2025

Названо найкращі німецькі SUV, на які можна покластися

Журнал "Consumer Reports" оцінив надійність німецьких кросоверів 2025 року та склав рейтинг найвитриваліших моделей. Вражаюче,…

27.12.2025

Названо найнадійніші автомобілі Kia, які рідко виходять з ладу

Корейська компанія Kia зарекомендувала себе як один із найнадійніших азіатських виробників автомобілів. Проте не всі…

27.12.2025

Chevrolet може повернути Camaro у 2026 році

Chevrolet може повернути Camaro у 2026 році. Після завершення виробництва шостого покоління у 2024 році…

27.12.2025