Статті

Назвали головні помилки водія, через які може постраждати кондиціонер

Кондиціонер давно став пересічною частиною практично будь-якої машини – як підігрів «п’ятої точки» водія або світло в салоні. А тому ставлення більшості автовласників до цієї системи більш ніж споживче – мало хто спромагається стежити за його станом, зазначає « АвтоВзгляд ».

Найбанальніший промах будь-якого власника машини з кондиціонером – згадувати про нього тільки тоді, коли в салоні стає спекотно. При такому підході в холодну пору року вузли «клімату» фактично простоюють, що шкідливо для системи.

Справа в тому, що без руху холодоагенту по її магістралях неможлива мастило рухомих частин компресора – найдорожчою деталю будь-якого «холдильник». І в перший час при запуску кондиціонера після довгого простою компресор працює, що називається, «насухо», посилено зношуючи свої пари тертя.

Щоб цього уникнути, ніяких особливих зусиль не потрібно. Досить не рідше ніж раз на місяць, навіть в зимову холоднечу, включати систему клімат-контролю машини. Ненадовго, усього на кілька хвилин. Але цього вистачить, щоб мастило завжди була присутнє на поверхнях, що труться механізму компресора і він не викинув одного разу «фортель», відмовившись працювати після довгого зимового забуття.

Наступну помилку автовласника в поводженні з кондиціонером теж не назвеш рідкісною або несподіваною. Спробуйте згадати, хто з ваших знайомих автомобілістів хоч раз згадував про те, що перевірив наявність холодоагенту в системі кондиціонера. Швидше за все, таких взагалі не виявиться. А між тим, щоб не залишитися віч-на-віч з непрацюючою кліматичної установкою теплим весняним днем, нею потрібно не тільки користуватися.

Після зими, коли «кондей» простоював, може з’ясуватися, що холодоагент просто пішов з системи. Адже не секрет, що в природі не існує абсолютно герметичних з’єднань і ущільнювачів. У тому числі і в системі автокондиціонера. Тому холодоагент з неї поступово втрачається на абсолютно будь-якій машині – десь швидше, десь повільніше. Вчасно відстежити його наявність – досить просто. Піднімаємо капот і знаходимо на одній з трубок «кондея» спеціальний «вічко» – прозору лінзочку, що дозволяє побачити рідину (стиснений газ) в патрубку – якщо вона там є. Якщо немає – треба їхати на заправку холодоагентом.

Третій «провал» у взаєминах з «кліматом» своєї машини теж слід попереджати заздалегідь. Всі знають, що ефективність охолодження кондиціонером салонного повітря взаємопов’язана з якісною роботою радіатора кліматичної системи. Тобто залежить від чистоти його сот.

Адже він зазвичай розташовується перед радіатором системи охолодження двигуна і весь пил і бруд з дороги (навіть взимку) осідають, в першу чергу, на ньому. Щоб хоч якось запобігти можливим проблемам з «кондея» через його радіатора, має сенс заздалегідь зробити невелику модернізацію свого авто. Для цього достатньо той чи інший спосіб встановити дрібну сітку (типу москітної, застосовуваної для вікон квартир) на фальшрадіаторной решітці – щоб захистити від засмічення соти радіатора «кондея».

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Renault оголосив ціни на новий Clio з бензиновим та гібридним двигунами

Renault оголосила ціни на нове покоління Clio, яке незабаром надійде в продаж у Європі. Модель…

25.11.2025

Штраф за аварійку при зупинці автомобіля поліцією

Багато водіїв отримують штрафи за те, що не увімкнули аварійну сигналізацію під час зупинки. Поліцейські…

25.11.2025

Чи потрібно ставити машину на ручник узимку

Зима вступила у свої права: ще вчора на асфальті блищала вода, а сьогодні під ногами…

25.11.2025

Експерти розкрили, чому системи допомоги водієві небезпечні у негоду

Сучасні автомобілі часто оснащують електронними помічниками, щоб допомагати водієві та підвищувати безпеку. Але експерти попереджають:…

25.11.2025

Toyota RAV4 стала найчастіше викрадним авто Канади у 2024 році

Цього року Toyota представила шосте покоління кросовера RAV4, але наразі у продажу в різних країнах…

25.11.2025

Volkswagen, Skoda та Toyota очолюють продажі авто в Європі

У жовтні 2025 року на європейському ринку було продано 1 091 904 легкових автомобілів, що на 4,9%…

25.11.2025