Зима вступила у свої права: ще вчора на асфальті блищала вода, а сьогодні під ногами хрумкий сніг і мороз -20°C. Щойно заховав руки в рукавички, в голові з’являється план на день, але ідилія миттєво руйнується, варто лише повернути ключ запалення і натиснути на газ. Несподівано машина не зрушується з місця, і паніка наростає. Здається, все робив як завжди: поставив на ручник, кинув на подвір’ї, але зранку виявляється, що проблема знайома багатьом водіям – замерзлий ручник і колеса, що буксують.
Ручник, або стоянкове гальмо, для багатьох автолюбителів-початківців є обов’язковим елементом. У автошколі навчають, що зупинився – підтягни важіль, щоб машина випадково не покотилася. На автоматі чи механіці, на рівній поверхні чи на ухилі, це прописано в правилах дорожнього руху. Гальмо стоянки утримує автомобіль на місці, коли двигун не працює, залишаючи надію лише на троси та колодки.
Серед досвідчених водіїв немає однозначної відповіді на питання, чи варто користуватися ручником узимку. Дехто категорично відповідає, що взимку краще його уникати і користуватися тільки під час руху. Інші впевнені, що ручник працює цілий рік без проблем, а хтось комбінує обидва підходи залежно від температури, вологості та особливостей машини. Головний аргумент противників – при низьких температурах механізм може замерзнути. Вода з доріг, конденсат або залишки після миття потрапляють на троси і деталі ручника, замерзають і вранці машину неможливо зрушити. Це особливо неприємно, якщо троси старі, а гумки-пильовики зношені. Прихильники ручника вважають, що якщо механізм справний, користуватися ним можна без обмежень, а деякі виробники сучасних європейських і японських авто запевняють, що системи стоянки розраховані на мороз і не повинні примерзати.
Існують міфи, які не завжди відповідають реальності. Наприклад, думка, що машина обов’язково покотиться, якщо не поставити ручник. На рівній поверхні з механікою достатньо включити передачу, а на автоматі перевести в режим “P”. Ручник дійсно необхідний лише під великим ухилом. Ще один міф полягає в тому, що в усіх сучасних авто ручник не замерзає, проте конструктивні особливості різні. Особливо це стосується старих машин, де механізми зношені або захист порушений, а навіть нові авто можуть здивувати через перепади температур, агресивну сіль та вологу. Справжня небезпека – примерзання колодок і тросів, коли вода або сніг замерзають і важіль стає “дерев’яним”. Іноді доводиться гріти маточини або навіть лізти під машину, що небезпечно для деталей.
Реальні водії підтверджують ці ризики. Михайло, який за кермом уже 12 років на Hyundai Solaris, розповідає, що перші зими користувався ручником і кілька разів не зміг зрушити машину з місця, тому перейшов на першу передачу без ручника. Тетяна, яка працює в автосервісі на Skoda Octavia, каже, що під час морозів до -30°C на автоматі використовує тільки режим паркінгу, а на механіці задню передачу. Після активної їзди мокрою дорогою ручник не варто смикати, навіть якщо система справна. Технічний блогер з 20-річним досвідом радить ставити ручник узимку лише на сильному ухилі або на нових авто з добре обслуговуваними механізмами, а в інших випадках користуватися швидкістю та повертати колеса у бік бордюру.
Сучасні автомобілі часто оснащують електронними помічниками, щоб допомагати водієві та підвищувати безпеку. Але експерти попереджають:…
Цього року Toyota представила шосте покоління кросовера RAV4, але наразі у продажу в різних країнах…
У жовтні 2025 року на європейському ринку було продано 1 091 904 легкових автомобілів, що на 4,9%…
Дизельні двигуни довго були популярні в Європі: у 2010-х вони складали понад половину продажів нових…
Toyota представила глибоко оновлений електричний кросовер bZ4X. Автомобіль отримав дві нові батареї на 57,7 та…
У жовтні в Західній Європі вперше за тривалий час зафіксували невеликий розворот у дизельному сегменті.…
Leave a Comment