Новини

Про що сперечаються прихильники і противники проекту Tesla під Берліном?

Share

Будівництво гігафабрики Tesla під Берліном з перших днів супроводжувалося гарячими дискусіями прихильників і противників проекту. Рішення компанії розширити проект загострило противоріччя. В німецької федеральної землі Бранденбург, де компанія Tesla будує свою першу європейську гігафабрику, неважко зустріти палких прихильників Ілона Маска. Вони майже кожен день збираються на околиці селища Грюнхайде: через одні з воріт будівельного майданчика люди з фотоапаратами або смартфонами розглядають і знімають просування робіт.

“Просто неймовірно, з якою швидкістю тут зводяться споруди”, – говорить DW молода людина. “Чому робота на німецьких будівельних майданчиках просувається набагато повільніше?” – задається під питанням, вказуючи на одну з конструкцій. “Я був тут два тижні тому, і там нічого не було, а зараз все майже закінчено”. Він хитає головою захоплено і недовірливо. “Схоже, що все дуже добре організовано фірмою Tesla”, – додала супутниця чоловіка. За її словами, це буде щось видатне тут в Бранденбурзі, “після того як ми бачили багато інших проектів, які в кінцевому підсумку провалилися”.

Tesla розширила проект, не чекаючи відкриття гігафабрикі

Гігафабрика Tesla під Берліном в результаті виявиться більше, ніж планувалося спочатку. Змінена компанією заявка на будівництво тепер включає і найбільший в світі завод з виробництва акумуляторних батарей – поряд з заводом з випуску самих електромобілів. “Хто знав про нас раніше? Майже ніхто”, – каже DW Памела Айхман (Pamela Eichmann), яка очолює в Грюнхайде регіональне відділення Соціал-демократичної партії (СДПН), яка з самого початку підтримує проект Tesla. “Весь регіон тепер може розраховувати на нові можливості розвитку завдяки цьому проекту, який прославив Грюнхайде на весь світ”, – вважає вона.

За даними Tesla, тільки на гігафабрику, якщо вона буде працювати на повну потужність, передбачається працевлаштувати близько 12 тисяч чоловік. Спочатку виробництво планувалося почати в липні цього року. Але можлива затримка на кілька місяців, оскільки внесення доповнень до плану будівництва вимагає ретельної перевірки регіональною владою та громадськістю. “Первісна дата початку виробництва в будь-якому випадку була надмірно амбітної”, – говорить Памела Айхман, яка вважає проект благом для регіону. За її словами, раніше “маси молодих людей їхали звідси, бо не бачили тут ні майбутнього, ні роботи”, а тепер багато що зміниться, “оскільки Tesla приверне в регіон безліч інших фірм і постачальників”.

Затримка з введенням заводу в експлуатацію дратує главу компанії Ілона Маска. На початку квітня він поскаржився, що через 16 місяців після першої заявки не було названо конкретної дати для остаточного затвердження проекту гігафабрики, і це змусило Tesla просуватися вперед на свій страх і ризик на основі попередніх дозволів. Побоювання, що Маску набридне німецька тяганина, і він побудує свою європейську гігафабріку де-небудь в іншому місці, поки не підтвердилися, і Айхман сподівається, що ніколи не підтвердяться: “Відповідальні за прийняття рішень особи будуть максимально співпрацювати, щоб не поставити проект під загрозу “. На її думку, Ілон Маск »не збереться і не піде”, оскільки проект просунувся вже занадто далеко.

Будівництво в водоохоронній зоні

У місцевих опонентів проекту різке невдоволення викликає як швидкість реалізації проекту без остаточного його затвердження, так і той факт, що завод частково знаходиться на території з великими запасами питної води. Серед критиків – Мануела Хойер (Manuela Hoyer), яка очолює “Громадянську ініціативу Грюнхайде”, яка була створена в знак протесту проти запланованої гігафабрики. “Незалежно від того, чи є зараз затримка чи ні, я не задоволена всією процедурою в цілому”, – сказала Хойер DW. “Я вважаю, що підприємству такого розміру ніколи не можна було дозволяти будівництво у водоохоронній зоні”.

Учасники громадянської ініціативи і багато місцевих жителів стурбовані величезною кількістю води, яку завод Tesla буде споживати кожен день. Рівень грунтових вод в регіоні вже і так швидко знижується після трьох жарких і посушливих років поспіль. Хойер розповіла, що бачила по телевізору репортаж про незаконну прокладці водопровідних труб компанією, що зміцнило її переконаність у тому, що німецька влада закривають очі на порушення. “Регіональні природоохоронні органи проводять тільки вибіркові перевірки на місці, але, очевидно, ці перевірки не дуже ефективні”, – говорить вона.

Чи вважає активістка, що противники або політики можуть в кінцевому підсумку перешкодити проекту? “Теоретично зупинити цей проект завжди можна, але політики, швидше за все, цього не зроблять, оскільки в нього вже вкладено великі кошти”, – сказала Мануела Хойер.

Для прихильників гігафабрики її переваги переважують недоліки

Справа не в тому, що місцеві прихильники гігафабрики не бачать потенційних недоліків заводу і його очікуваного негативного впливу на навколишнє середовище. На їхню думку, набагато більше користі для екології дає прагнення Tesla до розвитку електромобільності, яка дозволить добитися відмови від класичних автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння.

У своїй квітневій заяві керівництво Tesla назвало “кричущою проблемою” те, що “в діючих правилах і законах проекти, які борються зі зміною клімату, і ті, які його прискорюють, розглядаються однаково”. Вперше Маск оголосив про свій план побудувати гігафабріку під Берліном в листопаді 2019 року. У квітні цього року він заявив, що мета Tesla почати виробництво в Грюнхайде всього через 20 місяців після прийняття рішення про те, де будувати завод, «не амбітна, це є простий необхідністю”.

“Ми повинні терміново зупинити зміну клімату, і електромобільні може сприяти цьому, незважаючи на свої нинішні недоліки”, – вважає Мануела Айхман. За її словами, “у нас просто немає часу обговорювати речі вічно”.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Лужна Софія

Кондитер в минулому (професія яка немає ніякого відношення до автомобілів). З 2015 року роблю вигляд, що щось розумію в машинах.

Опублікував
Лужна Софія

Останні записи

Експерти пояснили, чому не варто ігнорувати воду у вихлопній трубі автомобіля

У холодну пору року нерідко можна помітити, як із вихлопних труб автомобілів тече вода або…

07.10.2024

Визначено найпопулярніший автомобіль Європи: хто лідирує у продажах

Серпень 2024 року став важливим етапом для хетчбека Dacia Sandero, який знову посів перше місце…

07.10.2024

Нова версія Audi A7 вперше буде представлена ​​у новому типі кузова

Незважаючи на нову назву, наступний Audi A7 продовжить конкурувати із традиційними конкурентами поточного A6, такими…

07.10.2024

На тизері показали новий Jeep Compass 2025 з повним приводом

Автомобільний гігант Stellantis представив перший тизер повністю оновленого кросовера Jeep Compass 2025, натякаючи на різноманітність…

07.10.2024

Nissan Leaf відкликають через можливу небезпеку загоряння

Десятки тисяч машин Nissan Leaf потрапили під відгук з міркувань безпеки. Автовиробник стверджує, що високовольтна…

07.10.2024

ТОП-5 комерційних авто вересня: огляд нових моделей

У вересні на українському ринку було продано 1068 нових комерційних автомобілів, включаючи вантажівки та спеціалізовані…

07.10.2024