Будівництво гігафабрики Tesla під Берліном з перших днів супроводжувалося гарячими дискусіями прихильників і противників проекту. Рішення компанії розширити проект загострило противоріччя. В німецької федеральної землі Бранденбург, де компанія Tesla будує свою першу європейську гігафабрику, неважко зустріти палких прихильників Ілона Маска. Вони майже кожен день збираються на околиці селища Грюнхайде: через одні з воріт будівельного майданчика люди з фотоапаратами або смартфонами розглядають і знімають просування робіт.
“Просто неймовірно, з якою швидкістю тут зводяться споруди”, – говорить DW молода людина. “Чому робота на німецьких будівельних майданчиках просувається набагато повільніше?” – задається під питанням, вказуючи на одну з конструкцій. “Я був тут два тижні тому, і там нічого не було, а зараз все майже закінчено”. Він хитає головою захоплено і недовірливо. “Схоже, що все дуже добре організовано фірмою Tesla”, – додала супутниця чоловіка. За її словами, це буде щось видатне тут в Бранденбурзі, “після того як ми бачили багато інших проектів, які в кінцевому підсумку провалилися”.
Гігафабрика Tesla під Берліном в результаті виявиться більше, ніж планувалося спочатку. Змінена компанією заявка на будівництво тепер включає і найбільший в світі завод з виробництва акумуляторних батарей – поряд з заводом з випуску самих електромобілів. “Хто знав про нас раніше? Майже ніхто”, – каже DW Памела Айхман (Pamela Eichmann), яка очолює в Грюнхайде регіональне відділення Соціал-демократичної партії (СДПН), яка з самого початку підтримує проект Tesla. “Весь регіон тепер може розраховувати на нові можливості розвитку завдяки цьому проекту, який прославив Грюнхайде на весь світ”, – вважає вона.
За даними Tesla, тільки на гігафабрику, якщо вона буде працювати на повну потужність, передбачається працевлаштувати близько 12 тисяч чоловік. Спочатку виробництво планувалося почати в липні цього року. Але можлива затримка на кілька місяців, оскільки внесення доповнень до плану будівництва вимагає ретельної перевірки регіональною владою та громадськістю. “Первісна дата початку виробництва в будь-якому випадку була надмірно амбітної”, – говорить Памела Айхман, яка вважає проект благом для регіону. За її словами, раніше “маси молодих людей їхали звідси, бо не бачили тут ні майбутнього, ні роботи”, а тепер багато що зміниться, “оскільки Tesla приверне в регіон безліч інших фірм і постачальників”.
Затримка з введенням заводу в експлуатацію дратує главу компанії Ілона Маска. На початку квітня він поскаржився, що через 16 місяців після першої заявки не було названо конкретної дати для остаточного затвердження проекту гігафабрики, і це змусило Tesla просуватися вперед на свій страх і ризик на основі попередніх дозволів. Побоювання, що Маску набридне німецька тяганина, і він побудує свою європейську гігафабріку де-небудь в іншому місці, поки не підтвердилися, і Айхман сподівається, що ніколи не підтвердяться: “Відповідальні за прийняття рішень особи будуть максимально співпрацювати, щоб не поставити проект під загрозу “. На її думку, Ілон Маск »не збереться і не піде”, оскільки проект просунувся вже занадто далеко.
У місцевих опонентів проекту різке невдоволення викликає як швидкість реалізації проекту без остаточного його затвердження, так і той факт, що завод частково знаходиться на території з великими запасами питної води. Серед критиків – Мануела Хойер (Manuela Hoyer), яка очолює “Громадянську ініціативу Грюнхайде”, яка була створена в знак протесту проти запланованої гігафабрики. “Незалежно від того, чи є зараз затримка чи ні, я не задоволена всією процедурою в цілому”, – сказала Хойер DW. “Я вважаю, що підприємству такого розміру ніколи не можна було дозволяти будівництво у водоохоронній зоні”.
Учасники громадянської ініціативи і багато місцевих жителів стурбовані величезною кількістю води, яку завод Tesla буде споживати кожен день. Рівень грунтових вод в регіоні вже і так швидко знижується після трьох жарких і посушливих років поспіль. Хойер розповіла, що бачила по телевізору репортаж про незаконну прокладці водопровідних труб компанією, що зміцнило її переконаність у тому, що німецька влада закривають очі на порушення. “Регіональні природоохоронні органи проводять тільки вибіркові перевірки на місці, але, очевидно, ці перевірки не дуже ефективні”, – говорить вона.
Чи вважає активістка, що противники або політики можуть в кінцевому підсумку перешкодити проекту? “Теоретично зупинити цей проект завжди можна, але політики, швидше за все, цього не зроблять, оскільки в нього вже вкладено великі кошти”, – сказала Мануела Хойер.
Справа не в тому, що місцеві прихильники гігафабрики не бачать потенційних недоліків заводу і його очікуваного негативного впливу на навколишнє середовище. На їхню думку, набагато більше користі для екології дає прагнення Tesla до розвитку електромобільності, яка дозволить добитися відмови від класичних автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння.
У своїй квітневій заяві керівництво Tesla назвало “кричущою проблемою” те, що “в діючих правилах і законах проекти, які борються зі зміною клімату, і ті, які його прискорюють, розглядаються однаково”. Вперше Маск оголосив про свій план побудувати гігафабріку під Берліном в листопаді 2019 року. У квітні цього року він заявив, що мета Tesla почати виробництво в Грюнхайде всього через 20 місяців після прийняття рішення про те, де будувати завод, «не амбітна, це є простий необхідністю”.
“Ми повинні терміново зупинити зміну клімату, і електромобільні може сприяти цьому, незважаючи на свої нинішні недоліки”, – вважає Мануела Айхман. За її словами, “у нас просто немає часу обговорювати речі вічно”.
Експерти видання iSeeCar вивчили дані понад 929 тисяч автомобілів, випущених з 1981 по 2009 рік,…
Нещодавно в японському регіоні Тюбу провели закриту виставку для виробників автозапчастин, де показали китайські електрокари.…
З настанням холодів у водіїв з'являються додаткові турботи щодо обслуговування своїх транспортних засобів. Автомеханік розповів,…
У Mercedes-Benz розповіли про нове CLA. Субкомпактна модель третього покоління перебереться на платформу MMA, вийде…
Компанія Land Rover представила особливу версію Discovery до 35-річчя моделі, а також новий 3,0-літровий дизельний…
Закордонний портал TopSpeed оприлюднив список найнадійніших німецьких кросоверів з пробігом не дорожчим за 600 тис…
Leave a Comment