Багато водіїв уважно стежать за станом авто й перед холодами замінюють моторну оливу, щоб полегшити запуск двигуна. Мастила 5W-30 і 5W-40 добре працюють узимку, але мають межу. Цифра перед “W” показує, наскільки олива зберігає плинність на холоді: що вона менша – то легше олива прокачується під час пуску.
За температур нижче -10 °C мастило густішає, але сучасні двигуни це витримують. Головне – після запуску кілька секунд тримати мінімальні оберти, щоб олива встигла розійтися каналами.
Найкраще обирати синтетичні оливи – вони створюють захисну плівку на деталях, зменшують тертя та забезпечують м’якший запуск. Тому взимку частіше використовують 5W-30 або 5W-40. Оливи з індексом 10W менш плинні на холоді й гірше підходять для сильних морозів.
Точка застигання 5W-30 – близько -42 °C, 10W-40 – приблизно -39 °C, а 0W-40 зберігає рухливість до -48 °C. Але в реальних умовах на поведінку мастила впливають стан двигуна, насоса та заряд акумулятора.
При -42 °C олива 5W-30 вже занадто густа, і двигун може запускатися “на суху”. Безпечна межа для її використання – близько -30 °C: за такої температури вона ще достатньо рідка, щоб захистити ДВЗ. У сильніші морози навіть справний насос може не впоратися з прокачуванням мастила.
Пересідаючи з корейського або німецького автомобіля на китайський, водій стикається не лише зі зміною марки,…
Компанія Mazda в Канаді оголосила ціни на кросовер CX-90 2026 модельного року, доступний у версіях…
Навіть із розвитком електромобілів багато водіїв продовжують заряджати їх до 100% "про всяк випадок" і…
Багато власників автомобілів прагнуть економити на пальному через постійне зростання цін, проте не всі поради…
Європейський Союз може надати п'ятирічну відстрочку заборони на двигуни внутрішнього згоряння, реагуючи на тиск найбільших…
Штутгартський автовиробник має колосальний досвід у створенні двигунів, і зрівнятися з ним можуть лише окремі…
Leave a Comment