Техогляд повернуть раніше запланованого терміну

0
300

Новий законопроект може дати старт ТО раніше прописаних в Директивах ЄС термінів.

Документів, які могли б запустити обов’язковий техогляд автомобілів в Україні, маса. Одні «заморожені», інші відкликані, треті існують у вигляді ескізних проектів або презентацій … Об’єднує їх не тільки те, що вони не стали законами, а то, що спираються на Директиви ЄС. Які, згідно з підписаними планам, зобов’язують техогляд транспортних засобів в Україні запустити. Цього разу ми вивчимо ще один законопроект, №7317, недавно зареєстрований у Верховній Раді. Цей документ, схоже, може стати тією фінальною версією, яка і отримає статус закону, повідомляє AUTO.RIA.

Техогляд в проекті називають алегорично: «перевіркою на придатність до експлуатації транспортних засобів». Оскільки стільки слів і вимовляти важко, і скорочувати незручно – ми будемо використовувати наше традиційне скорочення ОТК, обов’язковий технічний контроль. Отже, що ж нам пропонує законопроект №7317?

Які ТЗ звільнять від ОТК?

  • ТЗ з конструкційною швидкістю не більше 25 км/год;
  • ТЗ, виготовлені понад 30 років тому, що представляють історичну цінність, які не використовуються на вулично-дорожній мережі;
  • Спортивні ТЗ, які не використовуються на дорогах загального користування;
  • ТЗ, на які поширюється дипломатична недоторканність;
  • Спеціалізовані ТЗ, що перевозять обладнання цирків і атракціонів з максимальною конструктивної швидкістю не більше 40 км/год;
  • ТЗ з об’ємом двигуна, що не перевищує 125 см3;
  • Колісні трактори, максимальна конструктивна швидкість яких не перевищує 40 км/год. Cільгосп- і будівельна техніка, що виїжджають на дороги загального користування тільки для переїзду від і до місця роботи.

Що перевірятимуть на ОТК?

Перевірка на придатність транспортних засобів до експлуатації передбачає перевірку конструкції та технічного стану:

  • Гальмівної системи;
  • Рульового управління;
  • Зовнішніх світлових приладів;
  • Пневматичних шин і коліс;
  • Світлопропускання скла;
  • Газобалонного обладнання (за наявності);
  • Ідентифікацію транспортного засобу.

Періодичність ОТК

Періодичність проходження перевірки на придатність транспортних засобів до експлуатації запропоновано встановити наступну:

  • Легкові автомобілі (приватні, які не використовуються в комерційній діяльності) – через 4 роки від дати першої реєстрації транспортного засобу, потім кожні 2 роки;
  • Вантажні ТЗ з повною масою до 3,5 тонн – через 4 роки від дати першої реєстрації транспортного засобу, потім кожні 2 роки;
  • Вантажівки з максимальною допустимою масою понад 3,5 тонни, – через рік від дати першої реєстрації ТЗ, потім щорічно;
  • Автобуси – через один рік від дати першої реєстрації ТЗ, потім щорічно;
  • Причепи, напівпричепи з максимальною допустимою масою понад 3,5 тонни – через один рік від дати першої реєстрації, потім щорічно;
  • Автомобілі таксі – через один рік від дати першої реєстрації ТЗ, потім щорічно;
  • ТЗ спеціалізованого призначення, (такі як автомобілі екстреної медичної допомоги і т.п.) – через один рік від дати першої реєстрації ТЗ, потім щорічно;
  • Двоколісні транспортні засоби (в т.ч. з коляскою), триколісні ТЗ з об’ємом двигуна що перевищує 50 см3 і / або максимальна конструктивна швидкість яких вище 45 км/год – через 2 роки від дати першої реєстрації ТЗ, потім кожні 2 роки;
  • ТЗ з чотирма колесами, маса без навантаження яких не перевищує 400 кг без урахування маси акумуляторних батарей у разі застосування електричного двигуна і максимальна номінальна потужність якого не перевищує 15 кіловат, – через 2 роки від дати першої реєстрації транспортного засобу, потім кожні 2 роки.

Коли буде введений ОТК?

Для всіх категорій ТЗ (крім звільнених від ОТК) все стане дійсним після отримання з / п №7317 статусу закону (хоча в тексті документа не сказано, в який термін він повинен вступити в силу). Приватний легковий транспорт (не задіяні в комерційній діяльності), відповідно до описуваного документа, буде підлягати перевірці на придатність до експлуатації з 01 січня 2021 року.

До цієї дати обов’язковій перевірці до придатності підлягатимуть приватні легкові автомобілі в наступних випадках:

  • Реєстрація / перереєстрація ТЗ;
  • Зміна власника ТЗ;
  • Зміна або модифікація систем або їх складових (переобладнання, установка ГБО), що впливають на безпеку дорожнього руху або навколишнього природного середовища;
  • Виїзд транспортного засобу за межі зони митного контролю України (до 01 січня 2021 року – добровільно, обов’язково з 01 січня 2021 року).

Відповідальність

За керування водієм ТЗ, яке підлягає перевірці на придатність до експлуатації, але своєчасно його не пройшло, або без свідоцтва про придатність транспортного засобу до експлуатації – штраф у розмірі 1700 грн. При повторному порушенні цих вимог протягом року водієві «світить» позбавлення «прав» на термін від 3 до 6 місяців.

Отже, якщо описаний документ отримає юридичну силу, техогляд, або, як його названо в проекті, «перевірка на придатність до експлуатації», для власників приватних легкових автомобілів може бути введений набагато раніше 2021 року. При продажу автомобіля з пробігом або його переобладнанні доведеться проводити позачергову ОТК, не чекаючи, коли техогляд стане обов’язковим для всіх інших.

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Будь ласка, введіть свій коментар!
Будь ласка, введіть своє ім'я тут

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.