Електромобілі ще більше забруднюють природу. Але чому

0
412

Вважається, що електрокари врятують планету, адже вони не спалюють бензин чи дизель, а їздять на чистій енергії. Але не так однозначно.

Виробництво акумуляторів шкодить і природі, і людині

Акумулятор електрокара – складна конструкція. Залежно від його типу для виробництва потрібні різні метали: літій, марганець, графіт, кобальт та нікель. А їх видобуток та обробка дорого вартує екології.

Щоб видобути тонну літію, потрібно переробити 250 тонн породи або 750 тонн сольового розчину із солончака. А потім ще випарувати 1900 тонн прісної води.

8 кг літію міститься в одному акумуляторі. Тобто для одного електрокара потрібно переробити 2 тонни породи та випарувати 15,2 тонн води.

Кобальт добувають вручну в Республіці Конго в спеціальних шахтах. Ці шахти часто обвалюються та вбивають людей. А всередині них багато кобальтового пилу, який осідає у легенях та провокує розвиток смертельних захворювань.

За деякими даними, у шахтах працюють не лише дорослі, а й діти від чотирьох років. Зарплата робітників незалежно від віку – $2–3 на день. У 2019 році проти Apple, Google і Tesla навіть подали позов, щоб компенсувати дітям-шахтарям фізичні збитки, які робота завдає їх організму.

Акумулятори небезпечні під час використання та утилізації

АКБ служать близько 10 років, а потім їх потрібно утилізувати. Проблема в тому, що поточні методи утилізації коштують дорого, і мало хто хоче займатися цим. Але якщо не переробляти АКБ як ведеться, токсичні речовини з їх складу можуть отруїти землю, водойми та повітря. Отже, і потрапити в організм людини.

Іони фтору: викликають порушення роботи ЦНС, серцево-судинної системи, нирок. Дратують очі, шкіру та дихальні шляхи. Іони фтору токсичніші за свинець.

Бензол, толуол, стирол та фториди водню: викликають клітинні мутації, роз’їдають шкіру та дихальні шляхи.

Сіль літію та плавикова кислота: подразнюють органи дихання та очі. Ушкоджують ДНК, що викликає патології в зародку.

СО:газ згубно впливає на м’язи та судини. Знижує імунітет та змінює вміст білків плазми.

Але літій-іонні акумулятори не просто шкідливі, а ще й пожежонебезпечні. При пошкодженні або дефекті батареї виділяється токсична газова суміш. Вона може спалахнути або навіть вибухнути при короткому замиканні. Особливо небезпечно це за аварії. Але вибух може статися навіть на парковці.

Електромобіль також викидає СO₂

Заливати бензин або засипати вугілля в електромобіль не потрібно – він працює електрикою. Але енергію для заряджання виробляють на електростанціях. А ось вони працюють на нафті, природному газі та вугіллі.

У 2016 році у Гонконгу люди почали масово пересідати на електромобілі. Через це обсяг викидів СО₂ зріс на 20%. Справа в тому, що в цьому регіоні більше половини електроенергії виробляють за рахунок вугілля.

Вчені CESifo Інституту економічних досліджень у Мюнхені провели тест : вони порівняли електрокар Tesla Model 3 та Mercedes C 220 d на ДВС за обсягом викидів СO₂.

Підсумки тесту: Mercedes виділяє 117 г діоксиду вуглецю за кілометр пробігу, а Tesla – 159 грам. Це на 25% більше.

Електродвигуни далеко не такі ефективні

Якщо подивитися з боку корисної потужності електрокара, виходить, що кожен кіловат електромобіль спалює приблизно стільки ж умовних одиниць вугілля або мазуту, скільки звичайний ДВС бензину або солярки.

ККД сучасного дизельного двигуна – 35-40%, бензинового – не менше 30%. Номінальний ККД сучасного електродвигуна – близько 90%. Але це лише за документами.

Поки енергія по проводах сягне електростанції до електродвигуна умовної Tesla, її частина загубиться. Причому важливо розуміти, що ККД самої станції також близько 35%.

Що в результаті

Електромобілі – не панацея у справі порятунку планети. Вони не димлять у місті, як авто на ДВС, але шкодять іншим способом. І якщо не розвивати технології, то це ризикує перетворитися на справжню повноцінну проблему.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!