Коли подушки безпеки не рятують і як уникнути небезпеки

Час читання: 2 хв.
Коли подушки безпеки не рятують і як уникнути небезпеки

Багатьох водіїв хвилює питання, чому подушки безпеки іноді не спрацьовують під час аварії. Суть у тому, що система складається з піропатрона, який спрацьовує лише після сигналу спеціальних датчиків удару. Такі датчики розташовані в різних частинах автомобіля — спереду, в салоні, дверях, і їх може бути від трьох до десяти. Вони реагують лише на певні типи ударів і на деформацію при сильному зіткненні, тому різке гальмування або легкий поштовх не призводять до розкриття подушок. Якщо удар припадає у вузьку частину кузова, датчик може не спрацювати.

У сучасних автомобілях система безпеки значно складніша: до 16 подушок, включаючи бічні, шторки і навіть подушки для колін, а також преднатягувачі ременів. Преднатягувачі миттєво фіксують пасажира у кріслі, підвищуючи шанси на безпечний результат. Саме тому ремінь безпеки залишається ключовим елементом захисту. Часто причиною того, що подушка не спрацювала, є непристебнутий ремінь, але навіть у пристебнутому автомобілі проблемою може бути старість авто. Піропатрон з часом втрачає властивості, контакти окислюються, і енергії для спрацювання може не вистачити. У старих авто або після некваліфікованого ремонту датчики можуть бути відключені або замінені муляжами.

Реклама

Іноді трапляються випадки, коли подушка спрацьовує без причини, наприклад, при демонтажі. Досвідчені водії відзначають, що у бюджетних моделях з однією подушкою вона спрацьовує частіше, немов компенсуючи відсутність додаткових систем. Сучасна безпека — це не лише подушки, а й міцний кузов, продумана пасивна та активна система захисту. Навіть коли всі системи працюють ідеально, багато що залежить від поведінки водія: якщо він не пристебнутий, подушка може не врятувати, бо тіло зміщується, і удар припадає повз зону розкриття.

Іноді навіть повний комплект подушок і ременів не рятує, наприклад, при зіткненні з набагато важчим автомобілем. Виробники також поступово впроваджують нові рішення, такі як бічні шторки, що захищають при бічних ударах та падінні предметів на дах. Заміну спрацювали подушок варто враховувати у витратах: на масових моделях ремонт може коштувати декілька тисяч гривень, а на преміальних автомобілях із повним набором систем — сотні тисяч. Через це на ринку з’явилися «обманки» — муляжі подушок і емулятори, які імітують справну систему безпеки.

Щоб залишатися в безпеці, важливо не лише покладатися на сучасні технології, а й стежити за станом усіх елементів системи, не економити на обслуговуванні та завжди пристібатися ременем.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!

Немає записів для відображення