Чому електромобілі візьмуть верх раніше, ніж ви думаєте

Час читання: 3 хв.
0

Ми знаходимося в центрі найбільшої революції в автомобілебудуванні з тих пір, як перша виробнича лінія Генрі Форда почала розгортатися в 1913 році.
І це, швидше за все, відбудеться набагато швидше, ніж ви думаєте.

Багато галузевих оглядачів вважають, що ми вже пройшли переломний момент, коли продажі електромобілів (EV) дуже швидко перевищать продажі бензинових і дизельних автомобілів.

Це, безумовно, те, що думають найбільші світові автовиробники.

Реклама

Jaguar планує продавати тільки електромобілі з 2025 року, Volvo з 2030 року, а минулого тижня британська компанія з виробництва спортивних автомобілів Lotus заявила, що піде за цим прикладом, продаючи тільки електричні моделі з 2028 року.
General Motors заявляє, що до 2035 року буде виробляти тільки електромобілі, Ford заявляє, що до 2030 року всі автомобілі, що продаються в Європі, будуть електричними, а VW заявляє, що до 2030 року 70% її продажів будуть електричними.

Так, той факт, що уряди багатьох країн світу ставлять перед собою мету заборонити продаж автомобілів з бензиновим і дизельним паливом, дає імпульс цьому процесу.
Але що робить неминучим кінець двигуна внутрішнього згоряння, так це технологічна революція. А технологічні революції, як правило, відбуваються дуже швидко.
Ринок електромобілів приблизно там, де був Інтернет в кінці 1990-х або на початку 2000-х років.

У той час було багато шуму з приводу цієї нової речі, коли комп’ютери розмовляли один з одним.

Джефф Безос заснував Amazon, і Google почав замінювати собі подібних Altavista, Ask Jeeves і Yahoo. Деякі з залучених компаній підняли карколомні оцінки.
Для тих, хто ще не увійшов в систему, все це здавалося захоплюючим і цікавим, але недоречним – наскільки корисним може бути спілкування за допомогою комп’ютера? Адже у нас є телефони!

Але Інтернет, як і всі успішні нові технології, не пішов за лінійним шляхом до світового панування. Він не розвивався поступово, даючи нам час планувати наперед.
Його зріст був вибуховим і руйнівним, він розтрощив існуючі підприємства і змінив те, як ми робимо майже все. І це відбувалося по знайомій схемі, відомій технологам як S-подібна крива.

Ідея полягає в тому, що інновації починаються повільно і цікаві тільки дуже розумним. Електромобілі знаходяться на пологому нижньому кінці S.

Для Інтернету графік починається о 22:30 29 жовтня 1969 року. Саме тоді комп’ютер в Каліфорнійському університеті в Лос-Анджелесі вступив в контакт з іншим комп’ютером в Стенфордському університеті в декількох сотнях миль від нього.
Дослідники набрали L, потім O, потім G. Система вилетіла з ладу раніше, ніж вони змогли ввести слово «вхід».

Десять років по тому в мережі все ще було всього кілька сотень комп’ютерів, але темпи змін прискорювалися.

У 1990-ті роки більш технічно підковані люди почали купувати персональні комп’ютери.

У міру зростання ринку ціни швидко падали, а продуктивність стрімко поліпшувалася, спонукаючи все більше і більше людей заходити в Інтернет.
Буква S тут починає підніматися вгору, зростання стає експоненціальним. До 1995 року в мережі було близько 16 мільйонів чоловік. До 2001 року їх було 513 млн чоловік.
Зараз їх більше трьох мільярдів. Що відбувається далі, наша буква S починає нахилятися назад до горизонталі.

Темпи зростання сповільнюються, так як практично всі, хто хоче бути, зараз в мережі.
Ми спостерігали ту ж картину: повільний старт, експоненціальне зростання, а потім уповільнення переходу до зрілого ринку зі смартфонами, фотографією і навіть антибіотиками.

Двигун внутрішнього згоряння на рубежі минулого століття пішов по тій же траєкторії.
Так само чинили парові машини і друкарські верстати. І електромобілі зроблять те ж саме.

Перший примітивний електромобіль був розроблений шотландським винахідником Робертом Андерсоном в 1830-х роках.
Але тільки в останні кілька років технологія стала доступна за цінами, які роблять її конкурентоспроможною.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!