Німеччина разом із союзниками в ЄС намагається відстрочити повну відмову від двигунів внутрішнього згоряння до 2035 року, але, за оцінкою експертів, технології вже зробили величезний ривок. Електромобілі стають приблизно на 20% ефективнішими кожні два роки завдяки вдосконаленим силовим установкам, батареям та електроніці, тоді як у класичних ДВЗ майже не залишилося резервів для покращення.
Німеччина та кілька інших країн продовжують тиснути на Брюссель, намагаючись пом’якшити заборону на продаж нових автомобілів із ДВЗ після 2035 року. Проте, за словами професора Ахіма Кампкера з RWTH Aachen, політичні суперечки відстають від технологічної реальності: електрокари розвиваються набагато швидше, ніж міністри встигають домовлятися.
Кампкер наголошує, що через вуглецевий слід виробництва батарей електромобілю потрібно проїхати 30-70 тис. км, щоб “окупити” додаткові CO2-викиди порівняно з бензиновими чи дизельними авто. Тому він визнає роль плагін-гібридів як тимчасового рішення, але лише за умови регулярного підключення до електромережі. Експерт також підкреслює важливість чіткої та передбачуваної політики ЄС до 2035 року, без “зигзагів”, що стримують інвестиції.
За його прогнозом, ринок самостійно відсортує ДВЗ до статусу нішевого сегмента вже до середини наступного десятиліття: у масових легкових моделях переможуть ефективніші та дешевші електромобілі, тоді як синтетичні палива та водень залишаться для важкого транспорту та окремих преміальних моделей.




