На українських АЗС спостерігається дефіцит дизельного пального, що пов’язано з проблемами постачання солярки з Європи. На цьому тлі зростає ризик того, що деякі продавці можуть вдатися до недоливу, аби зберегти ціни та не втратити прибутки. Щоб оцінити ситуацію, експерти Інституту споживчих експертиз провели масштабну перевірку точності наливу дизелю на українських заправках.
Контрольні зразки відібрали у мережах преміум-сегменту, серед яких WOG, ОККО, KLO, AMIC та PARALLEL, але основну увагу приділили заправкам другого ешелону, таким як AVANTAGE 7, CHIPO, BVS, БРСМ-НАФТА, MARSHALL, VST, ФАКТОР і MANGO. Окремо перевірили популярні регіональні мережі SLON, EURO 5, ДИЗЕЛЬ-ДИСКОНТ, AERO 8 та АЛЬЯНС. Після відбору зразків паливо направили до акредитованої лабораторії для вимірювання.
Результати поділили на три зони. До “зеленої” увійшли мережі з переливом або незначним недоливом у межах 0,15%. У “синій” потрапили ті, хто відпустив обсяг точно за чеком або в межах законного недоливу до 0,5%. У “червону” зону внесли порушників, які перевищили встановлені норми.
Найменший недолив зафіксували у WOG – лише 0,05%, що відповідає 3 копійкам на літрі. У PARALLEL та KLO показники теж мінімальні – близько 0,1%. Трохи більший, але допустимий недолив продемонстрували ОККО, AVANTAGE 7 та одеська мережа SLON – приблизно 8 копійок на літрі, що часто пов’язано з компенсацією втрат під час транспортування та зберігання пального.
У “синю” зону потрапили AMIC, CHIPO та MARSHALL, де недолив становив близько 0,2%. Заправки VST і ДИЗЕЛЬ-ДИСКОНТ показали граничні 0,5%, що дорівнює 27-28 копійкам на літрі.
Серед порушників точності лише чотири мережі – БРСМ-НАФТА, MANGO, AERO 8 і АЛЬЯНС. У БРСМ-НАФТА перевищення невелике, а от на MANGO клієнти втрачають уже 1,35% обсягу, що становить 76 копійок на літрі. У AERO 8 та АЛЬЯНС недолив теж відчутний – 70 та 65 копійок відповідно.
Директор Інституту Юрій Чорнобривець підкреслив, що наразі немає підстав говорити про масові випадки навмисного недоливу задля обману клієнтів, але подальше погіршення ситуації з постачанням пального може спровокувати окремих продавців на радикальні кроки.




