Фахівців, які обіймали високі посади і відповідали за технології, звинуватили у змові з метою приховування від регулюючих органів даних про перевищення викидів дизельних двигунів.
Єнс Гадлер, який курирував розробку дизельних моторів, рішенням суду в Брауншвейзі отримав найтриваліший реальний термін – чотири з половиною роки. Ханно Єльден, який працював у відділі електроніки ДВЗ, отримав два роки і сім місяців. Розробнику компонентів і фахівцю з викидів призначили умовні терміни – один рік і три місяці, а також рік і 10 місяців відповідно.
Найвисокопоставленішим із раніше засуджених наразі є колишній генеральний директор Audi (підрозділу Volkswagen із виробництва автомобілів класу люкс) і член правління Volkswagen Руперт Штадлер. Він визнав себе винним за пред’явленими звинуваченнями ще 2023 року. Суд призначив йому умовний термін і штраф у розмірі понад один мільйон доларів.
Розгляд у цій справі не завершено. Тривають кілька процесів проти 31 колишнього співробітника концерну, включно з інженерами і менеджерами. Щодо колишнього глави Volkswagen Мартіна Вінтеркорна також було відкрито справу, але наразі її призупинено через стан його здоров’я.
Директор Центру автомобільних досліджень у Бохумі, Фердинанд Дуденхеффер, який працював на початку своєї кар’єри у Volkswagen, назвав засуджених “цапами-відбувайлами”. За його словами, скандал став результатом “системи, заснованої на страху і покорі, створеної авторитарними лідерами”.
Скандал вибухнув у 2015 році, коли Volkswagen визнав факт встановлення на мільйони автомобілів з дизельними двигунами спеціального програмного забезпечення. Це ПЗ давало змогу маніпулювати результатами лабораторних тестів на викиди, створюючи видимість відповідності екологічним нормам. В умовах експлуатації ці двигуни викидали в атмосферу оксиди азоту в обсягах, які в десятки разів перевищували допустимі норми.
Volkswagen визнав, що шахрайство торкнулося близько 11 мільйонів автомобілів по всьому світу. Наслідки “дизельгейту” для концерну виявилися вкрай важкими. Крім репутаційного збитку, компанія зазнала величезних фінансових втрат. Скандал уже обійшовся Volkswagen у понад 33 мільярди євро, включно з виплатами компенсацій сотням тисяч клієнтів, які купили автомобілі з дефектним програмним забезпеченням.