На початку цього місяця уряд Німеччини виклав плани щодо скорочення забруднення повітря через дизельні автомобілі, вимагаючи від автовиробників запропонувати власникам машин програми trade-in з обміну старих моделей на нові, а також зробити ремонт обладнання, щоб запобігти заборонам на використання дизельних автомобілів в таких великих містах, як Берлін і Гамбург.
Однак представники правлячої коаліції з Соціал-демократичної партії Німеччини (СДПН) вирішили просунутися далі, запропонувавши штрафувати ті компанії, які не будуть здійснювати поліпшення в дизельних двигунах старих моделей з метою зниження викидів шкідливих речовин.
Секретар фракції СДПН у бундестазі Карстен Шнайдер (Carsten Schneider) заявив, що розмір штрафу для автовиробників, які не бажають проводити ремонтно-відновлювальні роботи старих дизельних моделей, може скласти 5000 євро за кожен автомобіль.
У свою чергу, міністр транспорту Андреас Шоєр (Andreas Scheuer) та міністр економіки і енергетики Петер Альтмаєр (Peter Altmaier) виступили проти таких штрафів, назвавши їх незаконними.
“Штрафи можливі відповідно до законодавства Німеччини, коли хтось порушив свої юридичні зобов’язання. Але я сумніваюся, чи можливий цей шлях в рамках конституційного права», — заявив Альтмаєр в інтерв’ю радіостанції Deutschlandfunk.