Евробляхери відкрили новий протестний сезон. 19 вересня активісти зібралися під Кабміном, вимагаючи прискорити вирішення питання про пільгове розмитнення авто на іноземних номерах.
Нагадаємо, що перед тим, як піти на літні канікули, парламент прийняв у першому читанні законопроекти №8487 і 8488.
Перший передбачає істотне зменшення акцизного збору на імпортні авто (як нові, так і б / у) і знижує вимоги до екологічних стандартів, що теоретично дозволяє узаконити евробляхі за порівняно невеликі гроші (1,5-2 тисяч євро). Другим проектом депутати запропонували ввести жорсткі штрафи (до 170 тисяч гривень) для тих, хто не скористається пільгової розмитненням і продовжить їздити на іноземних номерах.
Тоді представляє інтереси евробляхерів «АвтоЕвроСіла» підтримала ці законопроекти, але натякнула, що приймає їх лише в якості «чернетки» з тим, щоб надалі внести свої правки.
Все літо активісти працювали не покладаючи рук і в підсумку передали в парламентський комітет з питань податкової та митної політики більше сотні правок. Паралельно «АвтоЕвроСіла» шукала прихильників в депутатському середовищі і, за даними компанії Autoconsulting, таки зуміла зібрати своє лобі в парламенті.
«Країна» розбиралася як евробляхери переписали акцизи на авто, чи будуть вони в підсумку прийняті і як це позначиться на цінах на іномарки.
Друзі та вороги евробляхерів
Насправді акція евробляхерів планувалася спеціально під засідання податкового комітету ВР, яке повинно було розглядати поправки до законопроектів №8487 і 8488 в середу, 19 вересня. Активісти розраховували, що «група підтримки» в особі кількох тисяч водіїв зробить депутатів більш поступливими. Але, як повідомив керівник «АвтоЕвроСіли» Олег Ярошевич, засідання «несподівано перенесли», а представників «АвтоЕвроСіли» на нього не покликали.