Автомобільний ринок стрімко змінюється, і 2026 модельний рік стане переломним для багатьох відомих моделей. Традиційні седани й купе поступаються місцем кросоверам, проте скорочення торкнеться і кількох SUV. Причини різні: падіння попиту на класичні кузови, електрифікація виробництва, зростання тарифів на імпорт із Китаю та загальна оптимізація модельних лінійок.
Серед головних втрат – Acura TLX, який залишає ринок після 2025 року, поступаючись місцем п’ятидверній Integra. Audi A4 зникає разом з універсалом A4 Allroad, а його місце займає A5 Sportback. Також припиняється випуск Audi Q8 e-tron через закриття брюссельського заводу, а BMW X4 поступиться місцем електричному iX4 ближче до 2027 року.
У Cadillac скорочення подвійне: компактний XT4 змінює електричний Optiq, а трирядний XT6 поступається місцем майбутньому Vistiq. У Chevrolet завершується виробництво Malibu – останнього масового седана бренду у США. Infiniti прибирає з лінійки QX50 та QX55, визнавши експеримент із VC-Turbo менш успішним.
Особливо болючою втратою стане Lexus RC, включаючи атмосферний RC F із 5.0 V8, а також бензинові Porsche 718 Boxster і Cayman, які замінять електричні аналоги. Під ніж піде й седан Subaru Legacy, тоді як попит зосередиться на Outback.
Серед електромобілів жертвами тарифної політики стали Polestar 2 та обидва седани Volvo – S60 і S90. Останній випадок зумовлений і стратегією бренду, який робить ставку на електричні кросовери EX30, EX40 та EX90. Ще одна зміна чекає на Toyota: bZ4X не зникає, але перетворюється на оновлену Toyota bZ з поліпшеним запасом ходу та новим зарядним стандартом.
Для покупців це означає, що на “сірому” ринку знайти свіже купе чи седан стане складніше, а бензинові моделі поступово замінюватимуться електричними. Тим, хто мріє про останні атмосферні спорткари, варто придивитися до залишків Lexus RC F чи Porsche 718 вже зараз – пізніше вони лише подорожчають.