Звичка глушити двигун відразу після поїздки по трасі може обернутися серйозними витратами – особливо для власників автомобілів з турбонаддувом. Про це нагадав автомеханік, за його словами, більшість водіїв не надають значення тому, наскільки сильно нагрівається турбіна під час руху на високих швидкостях, і продовжують діяти за звичкою, вимикаючи запалення одразу після зупинки.
Під час руху трасою турбокомпресор розганяється до 250 тисяч обертів на хвилину, а температура його робочих елементів досягає 1000 градусів за Цельсієм. Коли двигун вимикається миттєво, подача оливи припиняється, але при цьому деталі ще не встигають охолонути. В результаті залишки оливи починають буквально пригоряти до стінок, перетворюючись на тверді відкладення. Згодом це призводить до закупорки масляних каналів, погіршення мастила і, як наслідок, виходу турбіни з ладу.
Вартість такої поломки може досягати 100 тисяч гривень, особливо якщо йдеться про сучасні турбовані дизелі або бензинові мотори. Навіть відновлення коштуватиме недешево. Олексій Степанцов наголошує: всього 1–1,5 хвилини холостого ходу після інтенсивної поїздки достатньо, щоб гаряче залізо охололо, а система мастила продовжувала працювати до повного завершення обертання турбіни. Цей простий крок може продовжити термін служби вузла на роки.
Крім того, фахівець рекомендує відключати систему старт-стоп у пробках, щоб не провокувати надлишкові пуски та перегрів. Заміна оливи має проводитися кожні 7,5–9 тисяч кілометрів, з використанням лише марок, які рекомендує виробник. А після холодного запуску краще утриматись від різких прискорень.