7 питань, які потрібно поставити під час придбання вживаного автомобіля

0
307

Придбання вживаної машини — це одночасно дуже відповідальна та приємна подія в житті кожної людини. Це як перша любов: все нове, цікаве й абсолютно непередбачуване. Щоб уникнути неприємних наслідків та розчарування, треба вміти ставити правильні запитання власнику транспортного засобу. Які саме? Наприклад, про історію вживаного автомобіля.

1. У чому причина продажу автомобіля?

Автомобіль — це необхідний елемент у житті сучасної людини. Тому для продажу машини потрібна вагома причина. Запитайте власника автомобіля про причини продажу транспортного засобу. Також стежте за його реакцією на ваше запитання. Якщо продавець відповідає спокійно і називає вагому причину (потрібні гроші на придбання нерухомості, машина більше не підходить власнику, є бажання придбати інший автомобіль тощо), це означає, що ви маєте справу з порядною людиною. Якщо ж продавець намагається змінити тему або відповідає невиразно, це означає, що він приховує інформацію про історію автомобіля. Справжньою причиною продажу може бути дорогий дефект або прихований збиток. У такому випадку потрібно поставити більш конкретні питання або пошукати інших продавців вживаних машин.

2. Чи потрапляв автомобіль у дорожньо-транспортні пригоди?

Перед тим як купити вживаний автомобіль, обов’язково запитайте у продавця, чи потрапляла його «ластівка» коли-небудь у ДТП. Такого роду питання краще ставити у непрямій формі. Річ у тому, що більшість аварій дуже часто вносять серйозні корективи в роботу авто. Таким чином, будь-яке зіткнення (навіть з клумбою) залишає слід на автомобілі. Складно повірити, що 10-річний автомобіль жодного разу не потрапляв навіть у дрібні ДТП. Розпитайте власника про кожну подряпину. Слабке, на перший погляд, зіткнення без видимих ​​пошкоджень зовні може приховувати всередині серйозні проблеми. Обов’язково уточніть, якого типу ушкодження були у машини, де і коли проводився ремонт, а також у скільки він обійшовся власнику авто. Якщо машина побувала у серйозній ДТП, то краще дійте згідно з прислів’ям «Сім разів відміряй, один раз відріж». Пам’ятайте, що ви несете відповідальність не тільки за своє здоров’я, але й за безпеку усіх людей, які сідають у ваш автомобіль.

3. Які роботи з технічного обслуговування автомобіля проводились?

Історія технічного обслуговування може розповісти багато цікавого про автомобіль. Якщо продавець докладно розповість про сервісну історію та назве адресу СТО, де обслуговувалось авто, значить ви маєте справу з порядною людиною. Якщо ж він почне пояснювати, що машина ремонтувалася кожен раз на новому СТО, це означає, що він вам бреше, намагаючись приховати інформацію щодо ремонту автомобіля. Пам’ятайте, що незнання історії ремонту транспортного засобу може призвести до непоправних наслідків. Тому якщо продавець заявляє, що техобслуговування проводилося, але у нього немає ніяких документів, які б підтверджували це, поставтеся до таких заяв скептично.

Є 2 способи дізнатися, які роботи з технічного обслуговування автомобіля були виконані:

  1. Попросити пред’явити сервісну книжку (її можна підробити);
  2. Попросити пред’явити чеки за куплені запчастини (глушник, гальмівні колодки, покришки тощо). У чеках зазвичай вказується автопробіг, що допоможе вам перевірити історію вживаної машини, яку ви бажаєте купити.

4. Чи бажаєте ви провести перевірку машини в уповноваженому сервісному центрі/представництві?

Продавець, якому нема що приховувати, швидко та охоче погодиться перевірити автомобіль в сервісному центрі. Якщо ж власник машини хоче приховати будь-яку інформацію від вас, він почне нервувати та відповість відмовою. Також він може запропонувати перевірити автомобіль в гаражі у друзів або знайомих. На користь цього варіанту будуть приведені 2 аргументи: швидко і безкоштовно. Ніколи не погоджуйтеся на це!

5. Чи можу я завтра без проблем подолати велику відстань?

Коли продавець буде показувати своє авто, зверніть увагу на показники одометра. Якщо число перевищує 32 000 км на рік, або воно менше за 8000 км на рік, запитайте про це власника «ластівки». Пам’ятайте, що автопробіг залежить від доріг, по яких машина їздила. Якщо великий автопробіг утворився через далекі поїздки, то це краще численних коротких поїздок із частими зупинками. Не вірте продавцеві, якщо він говорить, що «це все були поїздки по шосе». Невеликий пробіг також не гарантує того, що автомобіль в хорошому стані.

Ви можете перевірити слова продавця, самостійно розрахувавши пробіг машини. Для цього потрібно помножити середньорічний пробіг (15-30 тис. км) на вік транспортного засобу.

6. Чи має автомобіль характеристики, написані в оголошенні?

Під час покупки вживаного автомобіля обов’язково уважно прочитайте оголошення про продаж. Незалежно від того, зазначено це в оголошенні чи ні, запитайте продавця щодо низки ключових речей:

  • тип трансмісії,
  • автокондиціонер;
  • антиблокувальна система;
  • подушки безпеки;
  • аудіосистема;
  • склопідйомники,
  • автоматичний замок,
  • сидіння і дзеркала;
  • круїз контроль;
  • люк у даху;
  • матеріал оббивки салону.

Після цього можна знову запитати про деякі технічні характеристики машини. Якщо власник автомобіля відповідає по-різному або невпевнено, значить він хоче щось приховати від вас.

7. Чи може продавець поділитися VIN-кодом для покупця, щоб перевірити звіт про історію автомобіля?

VIN-код — це унікальний номер, який присвоюється транспортному засобу під час виробництва. Для будь-якої машини VIN-код — це як відбитки пальців у людини. Даний код дозволяє перевірити історію будь-якої машини. Ви зможете дізнатися таку інформацію:

  1. Коли машина була продана;
  2. Коли «ластівка» була застрахована;
  3. Скільки разів вона потрапляла у ДТП;
  4. Скільки разів машину крали;
  5. Кількість власників автомобіля.

Також VIN-код дозволяє дізнатися про завод-виробник та технічні характеристики транспортного засобу.

Перші 100 людей, які перейдуть за посиланням та замовлять звіт carVertical, отримають 10% знижки на перевірку авто.

Автомобільний ринок приваблює безліч шахраїв, тому що тут завжди кружляє багато грошей. Тому придбання вживаної машини є свого роду лотереєю. Щоб збільшити свої шанси на її виграш, потрібно навчитися ставити правильні запитання продавцеві. Часто по поведінці та відповідях продавця можна зрозуміти — бреше він чи говорить чисту правду. Не потрібно розраховувати на те, що він розкриє вам усю правду самостійно. І пам’ятайте: відповідальність за безпеку пасажирів у вашому автомобілі лежить на вас. Вчасно поставлені запитання гарантують відсутність проблем.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!