Як охолодити салон автомобіля, якщо він в спеку простояв пару годин на сонці? Звичайно, тут потрібен кондиціонер, але і без нього є варіанти, пише Auto24.
Експерти кажуть відразу – без кондиціонера знизити температуру нижче забортної навряд чи вдасться, але в багатьох випадках і це – великий успіх. Оскільки в закритому салоні вже через годину-півтори перебування автомобіля на сонці температура досягає 60 градусів. І це при забортні 30 градусах, а адже в Україні трапляються і більш жаркі дні.
Водіям пропонують кілька порад на цю тему. Ніяких особливих хитрощів тут немає, досить згадати шкільні уроки фізики та накласти їх на багаторічний досвід експлуатації автомобілів різних типів.
вікна навстіж
Спека в салоні – це не просто дискомфорт, висока температура впливає на здатність водія керувати автомобілем: порушується концентрація уваги, підвищується час реакції, раніше приходить втома. Крім того, розігрітий пластик може виділяти ті чи інші речовини, не найкорисніші для організму. Тому краще не починати рух, коли машина являє собою мобільну сауну.
Насамперед, потрібно звільнити салон від гарячого повітря, для чого просто відкрийте всі двері, а у хетчбека – ще й багажник. Досить однієї хвилини, навіть якщо не спостерігається і найменшого вітерця, щоб розігріте повітря (його щільність нижче) за рахунок конвекції покинув вашу кабіну.
Але в цілому цього недостатньо, оскільки в інтер’єрі залишається ще багато цілком масивних елементів, нагрітих до тих же 60 градусів С – сидіння, торпедо з усією начинкою, килим, оббивка дверей і стелі. Щоб все це охололо, потрібно більше часу і більш-менш помітний рух повітря.
У тінь
Тут бажано переїхати в тінь або в місце, що продувається хоча б легким вітерцем. Якщо такої можливості немає, нехай машина постоїть з усіма відкритими дверима хвилин 5 – 10. Гарячий кермо і сидіння можна протерти мокрим хусткою, яка випаровується з поверхні волога охолодить баранку і оббивку крісла так, щоб їх можна було торкатися без побоювання.
Швидше салон охолоне в русі, при працюючій штатної вентиляції і при відкритих вікнах. Найефективніше на ходу салон провітрюється, коли відкриті не всі вікна, а «по діагоналі» – наприклад, в правих передніх дверей і лівої задньої, але чесно кажучи, різниця тут невелика. Дуже ефективний засіб – поворотні кватирки в дверях, вони дозволяють створити помітний натиск повітря при невеликій швидкості руху, але на жаль, на сучасних автомобілях їх рідко зустрінеш.
Вентилятор системи опалення (регулятор температури на мінімум!) Потрібно включити на максимальні оберти, а регулятор потоків направити в ноги і в обличчя – зазвичай ці канали чинять найменший опір потоку повітря.
Коли температура в салоні зрівняється з забортної, можна частково прикрити вікна до комфортного стану – як в плані протягів, так і в сенсі акустики, адже на швидкості опущені скла створюють шум.
Щоб не доводилося боротися з шестідесятіградусной спекою в машині, не допускайте такого нагріву салону. Ефективний спосіб – залишити відкритими бічні вікна, перевірено, що це знижує температуру в запаркованої машині на 10 градусів.
На жаль, цей варіант погано узгоджується з криміногенною обстановкою на більшості локацій, де ми залишаємо свої автомобілі. Тому якщо немає можливості залишити машину надовго в тіні, рекомендують захищати машину від парникового ефекту – закривати скла світловідбиваючими шторками або підручними засобами – газетами, великою хусткою, пледом.