3 зимові помилки досвідчених водіїв, які можуть скінчитися трагічно

0
1316

Багато водіїв старого гарту, які навчалися їздити ще на «Жигулях», думають, що електронні прибамбаси на машинах тільки заважають. Невідомо виходячи з чого вони зробили такі висновки. Але ми не раз зустрічали людей, які намагалися довести, що ABS – тупа буржуазна електронна приблуда, ESP та інші електронні помічники – це від лукавого, а фрикційні шини – взагалі змова маркетологів.

У зв’язку з цим ТМ вирішив коротко розповісти, як працює сучасна електроніка в машині.

Міф 1: Чи гальмувати в повороті
В автошколах вчили – а в деяких вчать досі, – що в поворотах гальмувати не можна. Але це вірно тільки для доісторичних машин без ABS. Зараз такі автомобілі вже не випускають. Якщо ж машина з ABS, то можна сміливо тиснути на гальмо в повороті. Для цього ця система і придумана.

З ABS пов’язаний, до речі, ще один міф. Багато водіїв думають, що антиблокувальна система гальм потрібна для скорочення гальмівного шляху. Але ні – ABS не применшує гальмівний шлях, а в багатьох ситуаціях навіть збільшує його.

Ця система створена для збереження можливості маневрувати при натиснутій педалі гальма: колеса не блокуються, і машина навіть в повороті з натиснутими гальмами буде слухатися керма, повертати, об’їжджати.

Міф 2: Електронні помічники тільки заважають
Багато водіїв з незрозумілих причин вважають, що електронні помічники, які входять в комплекс активної безпеки, не потрібні досвідченому водієві. Більш того, досвідченому водієві вони нібито заважають. Деякі навіть звинувачують в аваріях електронних помічників.

Слава богу, що так говорять в основному ті водії, хто ніколи не відчував на собі дію таких систем. Наприклад, система стабілізації, система розподілу гальмівних зусиль, ABS, противобуксовочная система і так далі – це системи, дія яких людина не може імітувати чисто фізично. А є ще система моніторингу сліпих зон, система автоматичного паркування, система стеження за смугою, підрулювання, підтримки дистанції, спуску з гори і так далі.

Наприклад, щоб людині імітувати роботу ABS з системою розподілу гальмівних зусиль або ESP, потрібні були б чотири педалі гальма – по одній педалі на кожне колесо. Але навіть якщо припустити, що людина може зімітувати роботу ESP, йому постійно потрібно тренуватися, щоб дії були доведені до автоматизму. А постійно тренуються тільки гонщики.

Інше питання, що багато людей переоцінюють можливості допоміжних систем – багато в чому через зусилля маркетологів, виставляють електронних помічників як панацею. Правда ж в тому, що в деяких ситуаціях електронні системи просто не можуть виправити помилки водія – якщо він, наприклад, дуже-дуже сильно перебирає зі швидкістю в повороті.

Так що не варто говорити, що електронні системи марні. Вони дуже навіть корисні. Початківцям водіям більшою мірою, досвідченим в меншій, – але все одно корисні для тих і інших.

Міф 3: Шиповані шини краще фрикційних
Багато водіїв вірять, що шиповані шини взимку набагато краще фрикційних. Хоча є і ті, хто, навпаки, вважає, що фрикційні краще. Але ні ті, ні інші не праві. Істина, як завжди, десь посередині.

Якщо говорити не про найсучасніші «липучках» і «шипах» – шинах останніх поколінь, з дуже дорогими технологіями, – то різниця між ними дійсно є. Шипи, наприклад, краще тримають в невеликий мороз, приблизно до -15 градусів за Цельсієм, а в екстремальний холод, коли лід стає настільки твердим, що шипи не можуть в нього встромити, краще починає тримати липучка. До того ж липучка краще шипів в плюсову температуру на мокрій дорозі, або коли дороги почищені до асфальту.

Що ж стосується нових поколінь шипованих і нешипованих шин, то значної різниці – такої, як раніше – між ними немає. Шипи навчилися тримати дорогу при плюсовій температурі і не пасувати при екстремальних морозах, а «липучку» навчили триматися за дорогу в усьому діапазоні зимових температур.

загрузка...

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Будь ласка, введіть свій коментар!
Будь ласка, введіть своє ім'я тут

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.