У липні-вересні цього року Toyota продала у 7,6 рази більше автомобілів, ніж Tesla, проте маржинальність машин останньої виявилася увосьмеро вищою. Це дозволило американському виробнику електромобілів обійти японську корпорацію за квартальним прибутком — вперше з 2010 року, в якому компанія Ілона Маска стала публічною. Про це пише Nikkei із посиланням на власне дослідження.
Tesla відзвітувала про чистий прибуток у 3,29 мільярда доларів, Toyota ж отримала 432,2 мільярда єн, що з урахуванням середнього значення обмінного курсу за вказаний період еквівалентно 3,15 мільярдам доларів.
Показники Тойоти дещо просіли через низку факторів, включно збільшення вартості матеріалів та електроенергії, що було лише частково компенсовано ослабленням національної валюти. Ба більше, японці зафіксували разовий збиток у 96,9 мільярда єн (660 мільйонів доларів), пов’язаний із припиненням виробництва в росії. Проте Toyota обійшла Tesla за операційним прибутком, отримавши за три місяці 4,08 мільярда доларів проти 3,69 мільярда.
Tesla залишається одним з найприбутковіших автовиробників у світі: у третьому кварталі вона поступилася Mercedes-Benz, але випередила BMW і Volkswagen. Маржа становила 15%.
Успіх Тесла багато в чому обумовлений високою маржинальністю її електромобілів при високих цінах. Продавши за три місяці 344 тисячі машин, вона отримала з кожної по 9 570 доларів проти приблизно 1 200 доларів у Тойоти з її 2,62 мільйона автомобілів. Вважається, що за прибутковістю у перерахунку на обсяги реалізації транспортних засобів Tesla є лідером галузі, який випереджає Mercedes-Benz. До того ж, компанія Маска торгує машинами безпосередньо, минаючи дилерські центри, і чимало заробляє на програмному забезпеченні для них: функціонал того ж фірмового автопілота розблокується за окрему плату.