У Росії на тлі санкцій через повномасштабне вторгнення в Україну авто з Близького Сходу стали справжнім фаворитом місцевих покупців.
В результаті на Китай припало 80,6% імпорту нових автомобілів у другому кварталі цього року.
Порівняно з першим кварталом частка Китаю зросла більш ніж удвічі: тоді країна теж очолила список, але з результатом 28,3%. У результаті більшість іноземних брендів скорегували частку ринку країн-поставників.
У лютому 2022 року в Росію було ввезено найбільше автомобілів – понад 32 тисячі. При цьому частка нових автомобілів склала 65%. До літа ситуація змінилася: у липні, наприклад, з-за кордону було ввезено 25 тис. автомобілів, більшість (68%) з яких були вживаними.
Паралельно з цією тенденцією зростає і частка фізичних осіб, які замовляють іномарки. У лютому лише 2 відсотки нових автомобілів було ввезено в Росію приватним шляхом, а до липня ця цифра зросла в десять разів до 20 відсотків. Що стосується вживаних автомобілів, то фізичні особи купують їх частіше, ніж компанії. Так у січні купили 90% автомобілів з іноземним пробігом і 99% у липні. За підсумками другого кварталу більшість (80,6%) нових автомобілів було імпортовано з Китаю. Південна Корея (7%) і Японія (2,6%) зайняли друге місце з величезним розривом. У першому кварталі другий і третій рядки посіли Бельгія (25,2%) і Німеччина (17,4%).
Японія лідирує на ринку «другого ешелону»: у першому кварталі частка імпортних автомобілів становила 86,6%, а у другому — 87,4%. З їх кількістю Владивостоцький порт навіть перестав давати поради, а деяким продавцям довелося відхилити замовлення. Друге місце в другому кварталі посіла Білорусь, частка якої знизилася до 2,8%, третє місце посіли США (2,3%).