Експерт “Нафторинки” Олександр Сіренко називає фактори, які сприяли падінню ціни на бензин для авто.
“У хвилю поставок скрапленого газу зараз підключилися оператори. Раніше вони займалися орендою бензовозів. Зараз багато хто з них купує бензин сам і завозить його в машину”, – зазначив Сіренко.
Експерт додав, що це явище було тимчасовим і ніхто не хотів ним займатися після війни, але зараз це дозволяє більше імпорту природного газу заповнювати паливний ринок.
Крім того, важливим фактором зниження цін на бензин для автомобілів є висока ринкова ліквідність палива – постачальники прагнуть збільшити швидкість обігу продукту, а не отримати суттєвий прибуток. Мобільність забезпечується збільшенням частки автомобільного транспорту – з 25% до війни до 60% зараз.
Іншим фактором зниження ціни є нещодавнє падіння європейських котирувань СПГ, яке також відчутно на українському ринку.
Але головне, на думку Сіренка, полягає в тому, що постачальники відмовилися від надприбутків, отриманих під час паніки.
“Оптова ціна на внутрішньому ринку навесні сягала 78 тисяч гривень за тонну газу. Зараз вона знизилася до 40-42 тисяч гривень. За такої ціни трейдери мають можливість отримувати нормальну прибутковість, продаючи газ по 20-25 гривень за літр, залежно від регіону. Оскільки сьогодні пальне надходить виключно із західного напрямку, то чим далі на схід знаходиться точка продажу, тим більші витрати на логістику несе постачальник. Відповідно, збільшується і кінцева ціна”, – пояснив експерт.