Новини

Українцям розповіли, чому держрегулювання цін на пальне нерозривно пов’язане із дефіцитом

В Україні зберігається дефіцит автомобільного палива, яке має інші, окрім логістичних причин, каже директор енергетичних програм Центру Разумкова Володимир Омельченко.

17 травня 2022 року чиновники заявили про відміну державного регулювання цін на нафтопродукти. Цей крок був покликаний спровокувати збільшення постачання нафтопродуктів. Постачання зросли, але про наповнення ринку не йдеться. Про це написав на своїй сторінці у соцмережі Володимир Омельченко.

«Домовленість між урядом і так званими «системними операторами ринку» полягала в тому, що останнім залишають безпрецедентно пільговий режим роботи (відсутність акцизного збору, знижений ПДВ до 7%, заборона перевірки якості пального) в обмін на збереження граничних цін — 52 грн// л на бензин та 58 грн/л на дизпаливо. Це абсолютно обґрунтована ціна, яка гарантує трейдерам високі прибутки», – вважає експерт.

На думку Омельченка, порівняно з березнем, імпорт нафтопродуктів у червні значно зросте, за прогнозом до 600 тис. т. Проте дуже багато АЗС із загальної чисельності близько 7,5 тис. залишаються «сухими», особливо це стосується бензину, йдеться у матеріалі Авто24 .

«У неділю 20 червня я зробив візуальне дослідження у Києві — із приблизно 100 АЗС на стелах лише двох заправок побачив ціну на бензин, що свідчило про його наявність у відкритому доступі. Водночас кількість автомобілів у Києві порівняно з початком квітня збільшилася, мабуть, як мінімум, утричі.

«Це означає, що бензин продається, скажу м’яко, поза прозорими умовами. Його можна купити на інтернет-платформі OLX через систему талонів та чеків, а можна і без платіжних документів взагалі за кеш. Однак це коштуватиме значно дорожче за домовлену між урядом і трейдерами ціну, але ця ціна вважається оптовою, а домовленості були про роздрібні ціни», — пише Володимир Омельченко.

За його словами, «всі задоволені» — уряд тим, що він може звітувати в Офісі Президента про стабільну цінову ситуацію на ринку, трейдери — що вони отримують прибутки на пільгових умовах.

«Є лише одна невелика вада цієї цікавої конструкції — нововведення гібридного регулювання оплачує рядовий споживач і державний бюджет, а решта просто чудова», — зазначив Володимир Омельченко.

Він підкреслив: навіть у післявоєнний період зазначене державне регулювання може приносити велику користь тим, хто його побудував, оскільки воно гарантує дефіцит за будь-яких сценаріїв, а отже, хороші заробітки для тих «хто в темі».

Лужна Софія

Кондитер в минулому (професія яка немає ніякого відношення до автомобілів). З 2015 року роблю вигляд, що щось розумію в машинах.

Опублікував
Лужна Софія

Останні записи

Продажі преміальних седанів у Європі впали на 19% за 10 місяців

Останні місяці європейський ринок автомобілів, особливо сегмент преміальних середньорозмірних седанів, переживає спад. За січень-жовтень цього…

08.12.2025

Топ-5 найкращих уживаних авто для новачків

Перше авто завжди має особливе значення - не лише через емоції, а й через практичність.…

08.12.2025

Найпроблемніші двигуни Subaru: чотири моделі, що розчарували власників

Subaru, відома своєю ралійною спадщиною та популярністю серед фанатів японських авто, теж мала проблеми з…

08.12.2025

Які старі кросовери найбільше витрачають бензин у місті

У 2025 році високі ціни на пальне зробили економічність однією з головних вимог при виборі…

08.12.2025

Новорічні прикраси на авто: як не порушити правила і уникнути штрафу

Новорічні гірлянди на автомобілі можуть обернутися штрафом у 340 гривень згідно з ч.1 ст.121 КУпАП,…

08.12.2025

Шість європейських країн пропонують переглянути заборону ДВЗ

У Європі знову обговорюють майбутнє автомобілів із двигунами внутрішнього згоряння. Шість країн - Італія, Польща,…

08.12.2025