Новини

Українцям розповіли, чому держрегулювання цін на пальне нерозривно пов’язане із дефіцитом

В Україні зберігається дефіцит автомобільного палива, яке має інші, окрім логістичних причин, каже директор енергетичних програм Центру Разумкова Володимир Омельченко.

17 травня 2022 року чиновники заявили про відміну державного регулювання цін на нафтопродукти. Цей крок був покликаний спровокувати збільшення постачання нафтопродуктів. Постачання зросли, але про наповнення ринку не йдеться. Про це написав на своїй сторінці у соцмережі Володимир Омельченко.

«Домовленість між урядом і так званими «системними операторами ринку» полягала в тому, що останнім залишають безпрецедентно пільговий режим роботи (відсутність акцизного збору, знижений ПДВ до 7%, заборона перевірки якості пального) в обмін на збереження граничних цін — 52 грн// л на бензин та 58 грн/л на дизпаливо. Це абсолютно обґрунтована ціна, яка гарантує трейдерам високі прибутки», – вважає експерт.

На думку Омельченка, порівняно з березнем, імпорт нафтопродуктів у червні значно зросте, за прогнозом до 600 тис. т. Проте дуже багато АЗС із загальної чисельності близько 7,5 тис. залишаються «сухими», особливо це стосується бензину, йдеться у матеріалі Авто24 .

«У неділю 20 червня я зробив візуальне дослідження у Києві — із приблизно 100 АЗС на стелах лише двох заправок побачив ціну на бензин, що свідчило про його наявність у відкритому доступі. Водночас кількість автомобілів у Києві порівняно з початком квітня збільшилася, мабуть, як мінімум, утричі.

«Це означає, що бензин продається, скажу м’яко, поза прозорими умовами. Його можна купити на інтернет-платформі OLX через систему талонів та чеків, а можна і без платіжних документів взагалі за кеш. Однак це коштуватиме значно дорожче за домовлену між урядом і трейдерами ціну, але ця ціна вважається оптовою, а домовленості були про роздрібні ціни», — пише Володимир Омельченко.

За його словами, «всі задоволені» — уряд тим, що він може звітувати в Офісі Президента про стабільну цінову ситуацію на ринку, трейдери — що вони отримують прибутки на пільгових умовах.

«Є лише одна невелика вада цієї цікавої конструкції — нововведення гібридного регулювання оплачує рядовий споживач і державний бюджет, а решта просто чудова», — зазначив Володимир Омельченко.

Він підкреслив: навіть у післявоєнний період зазначене державне регулювання може приносити велику користь тим, хто його побудував, оскільки воно гарантує дефіцит за будь-яких сценаріїв, а отже, хороші заробітки для тих «хто в темі».

Лужна Софія

Кондитер в минулому (професія яка немає ніякого відношення до автомобілів). З 2015 року роблю вигляд, що щось розумію в машинах.

Опублікував
Лужна Софія

Останні записи

Автоінструктор пояснив, у яких випадках дозволено возити дитину без автокрісла

В Україні набули чинності нові правила перевезення дітей у автомобілях, і тепер головним критерієм визначено…

03.09.2025

Чи зобов’язаний водій показувати аптечку поліцейському: що говорить закон

В Україні питання обов'язку пред'явити медичну аптечку поліцейському часто викликає суперечки, адже думки водіїв розходяться:…

03.09.2025

Michelin підтримала Euro 7 і наполягає на тестах зносу шин у реальних умовах

Євросоюз запроваджує стандарт Euro 7 , який уперше регулює не лише вихлопні гази, а й…

03.09.2025

Чому під час зупинки поліцією не варто глушити двигун

Ситуація знайома багатьом водіям: патрульний жестом зупиняє автомобіль, і перша реакція часто - вимкнути двигун.…

03.09.2025

В Україні за незаконну зміну фар водії можуть залишитися без прав

В Україні водії все частіше потрапляють під адміністративну відповідальність не лише через штрафи, а й…

03.09.2025

Toyota розкрила комплектації RAV4 2026 року

Японська компанія нещодавно представила кросовер Toyota RAV4 2026 нового покоління. Тепер виробник розпочав підготовку автомобіля…

03.09.2025