Новини

Українцям розповіли, чому держрегулювання цін на пальне нерозривно пов’язане із дефіцитом

Share

В Україні зберігається дефіцит автомобільного палива, яке має інші, окрім логістичних причин, каже директор енергетичних програм Центру Разумкова Володимир Омельченко.

17 травня 2022 року чиновники заявили про відміну державного регулювання цін на нафтопродукти. Цей крок був покликаний спровокувати збільшення постачання нафтопродуктів. Постачання зросли, але про наповнення ринку не йдеться. Про це написав на своїй сторінці у соцмережі Володимир Омельченко.

«Домовленість між урядом і так званими «системними операторами ринку» полягала в тому, що останнім залишають безпрецедентно пільговий режим роботи (відсутність акцизного збору, знижений ПДВ до 7%, заборона перевірки якості пального) в обмін на збереження граничних цін — 52 грн// л на бензин та 58 грн/л на дизпаливо. Це абсолютно обґрунтована ціна, яка гарантує трейдерам високі прибутки», – вважає експерт.

На думку Омельченка, порівняно з березнем, імпорт нафтопродуктів у червні значно зросте, за прогнозом до 600 тис. т. Проте дуже багато АЗС із загальної чисельності близько 7,5 тис. залишаються «сухими», особливо це стосується бензину, йдеться у матеріалі Авто24 .

«У неділю 20 червня я зробив візуальне дослідження у Києві — із приблизно 100 АЗС на стелах лише двох заправок побачив ціну на бензин, що свідчило про його наявність у відкритому доступі. Водночас кількість автомобілів у Києві порівняно з початком квітня збільшилася, мабуть, як мінімум, утричі.

«Це означає, що бензин продається, скажу м’яко, поза прозорими умовами. Його можна купити на інтернет-платформі OLX через систему талонів та чеків, а можна і без платіжних документів взагалі за кеш. Однак це коштуватиме значно дорожче за домовлену між урядом і трейдерами ціну, але ця ціна вважається оптовою, а домовленості були про роздрібні ціни», — пише Володимир Омельченко.

За його словами, «всі задоволені» — уряд тим, що він може звітувати в Офісі Президента про стабільну цінову ситуацію на ринку, трейдери — що вони отримують прибутки на пільгових умовах.

«Є лише одна невелика вада цієї цікавої конструкції — нововведення гібридного регулювання оплачує рядовий споживач і державний бюджет, а решта просто чудова», — зазначив Володимир Омельченко.

Він підкреслив: навіть у післявоєнний період зазначене державне регулювання може приносити велику користь тим, хто його побудував, оскільки воно гарантує дефіцит за будь-яких сценаріїв, а отже, хороші заробітки для тих «хто в темі».

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Лужна Софія

Кондитер в минулому (професія яка немає ніякого відношення до автомобілів). З 2015 року роблю вигляд, що щось розумію в машинах.

Опублікував
Лужна Софія

Останні записи

Старий проти нового: хто кращий Land Cruiser 2002 чи Prado 2025

Позашляховики Toyota Land Cruiser завжди славилися своєю надійністю та довговічністю, незалежно від покоління. Проте наскільки…

16.06.2025

Бензин дорожчає, газ дешевшає: як близькосхідний конфлікт вплинув на українські АЗС

Збройний конфлікт між Ізраїлем та Іраном вже відгукнувся на українських автозаправках: за лічені дні бензин…

16.06.2025

ТОП авто, які ламаються частіше, ніж їздять: поради перед купівлею з рук

Попит на вживані авто в Україні стрімко зростає - щодня на платформах з'являються сотні нових…

16.06.2025

Розкрито нові характеристики майбутнього Nissan LEAF

Nissan представив завершальну серію відеооглядів LEAF Insights, у якій детально розповів про ключові технології третього…

16.06.2025

Lexus TX визнаний лідером надійності серед трирядних гібридних кросоверів

Гібридні технології проникають практично в усі сегменти автомобільного ринку, і трирядні кросовери не стали винятком.…

16.06.2025

Як поводитись водієві під час оформлення протоколу: головні поради

Отримання протоколу або постанови за порушення правил дорожнього руху - ситуація, яка викликає стрес у…

16.06.2025