Українцям розповіли, чому держрегулювання цін на пальне нерозривно пов’язане із дефіцитом

0
320

В Україні зберігається дефіцит автомобільного палива, яке має інші, окрім логістичних причин, каже директор енергетичних програм Центру Разумкова Володимир Омельченко.

17 травня 2022 року чиновники заявили про відміну державного регулювання цін на нафтопродукти. Цей крок був покликаний спровокувати збільшення постачання нафтопродуктів. Постачання зросли, але про наповнення ринку не йдеться. Про це написав на своїй сторінці у соцмережі Володимир Омельченко.

«Домовленість між урядом і так званими «системними операторами ринку» полягала в тому, що останнім залишають безпрецедентно пільговий режим роботи (відсутність акцизного збору, знижений ПДВ до 7%, заборона перевірки якості пального) в обмін на збереження граничних цін — 52 грн// л на бензин та 58 грн/л на дизпаливо. Це абсолютно обґрунтована ціна, яка гарантує трейдерам високі прибутки», – вважає експерт.

На думку Омельченка, порівняно з березнем, імпорт нафтопродуктів у червні значно зросте, за прогнозом до 600 тис. т. Проте дуже багато АЗС із загальної чисельності близько 7,5 тис. залишаються «сухими», особливо це стосується бензину, йдеться у матеріалі Авто24 .

«У неділю 20 червня я зробив візуальне дослідження у Києві — із приблизно 100 АЗС на стелах лише двох заправок побачив ціну на бензин, що свідчило про його наявність у відкритому доступі. Водночас кількість автомобілів у Києві порівняно з початком квітня збільшилася, мабуть, як мінімум, утричі.

«Це означає, що бензин продається, скажу м’яко, поза прозорими умовами. Його можна купити на інтернет-платформі OLX через систему талонів та чеків, а можна і без платіжних документів взагалі за кеш. Однак це коштуватиме значно дорожче за домовлену між урядом і трейдерами ціну, але ця ціна вважається оптовою, а домовленості були про роздрібні ціни», — пише Володимир Омельченко.

За його словами, «всі задоволені» — уряд тим, що він може звітувати в Офісі Президента про стабільну цінову ситуацію на ринку, трейдери — що вони отримують прибутки на пільгових умовах.

Зараз читають  Російську мережу АЗС Shell перейменують

«Є лише одна невелика вада цієї цікавої конструкції — нововведення гібридного регулювання оплачує рядовий споживач і державний бюджет, а решта просто чудова», — зазначив Володимир Омельченко.

Він підкреслив: навіть у післявоєнний період зазначене державне регулювання може приносити велику користь тим, хто його побудував, оскільки воно гарантує дефіцит за будь-яких сценаріїв, а отже, хороші заробітки для тих «хто в темі».

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Будь ласка, введіть свій коментар!
Будь ласка, введіть своє ім'я тут

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.