Останні місяці європейський ринок автомобілів, особливо сегмент преміальних середньорозмірних седанів, переживає спад. За січень-жовтень цього року реалізовано лише 241 тисячу таких авто, що на 19% менше, ніж торік. Навіть традиційний лідер BMW 3-ї серії відчув зниження попиту – кількість продажів “троячки” впала на чверть і склала близько 60 тисяч одиниць.
Слідом йде нова Audi A5, яка замінила A4, із результатом 53,5 тисячі проданих автомобілів. Mercedes-Benz C-класу втратив 14% аудиторії, електричний BMW i4 знизився на 1,6%, а Volvo S60 і V60 втратили 35%, Polestar 2 – 26%. Навіть Alfa Romeo Giulia та BMW 4-ї серії зазнали падіння продажів.
Причина цього тренду – зміщення попиту на середньорозмірні кросовери та гібриди, які стають дедалі популярнішими. Наприклад, увагу покупців привертає BYD Seal U з підключним гібридом. Виробники, втім, намагаються утримати ринок: BMW готує нове покоління 3-ї серії з ДВС та електричною версією i3, а Mercedes планує електричний C-клас на платформі спільній із GLC.
Німеччина залишається головним ринком преміальних седанів із часткою 37%, тоді як у Великобританії попит впав на 26%, і її частка становить лише 16%. Поки що седани поступаються місцем кросоверам, і лише час покаже, чи зміниться ця тенденція з виходом нових моделей.




