Пільговий період розмитнення закінчується: на що йдуть євробляхери

В Україні залишається близько 400 тисяч нерозмитнених автомобілів

0
73

В Україні 8 лютого завершується пільговий період розмитнення автомобілів на єврономерах.

При цьому деякі водії все ще сподіваються на якісь поблажки з боку держави, тому на митницю не поспішають, інші ж навпаки – піддалися паніці та пішли незаконним шляхом вирішення питання.

“Зараз знову пішла хвиля. Ми думали, буде лише один заїзд – 15-20 машин у вівторок. Але я зайшов до брокерського відділу, а мені кажуть, що і середа, і четвер, і п’ятниця, тобто до 8 лютого – все розписано “, – Коментує юрист організації “Авто Євро Сила” Іван Казачук.

Найактивнішими виявилися водії з Києва, Черкас, Одеси та Дніпра, хоча загалом деяке збільшення попиту до кінця періоду пільгового розмитнення спостерігається по всій Україні.

Зараз єдиний варіант, яким брокери можуть провести процедуру законно – через учасника бойових дій. При цьому такого добровольця вони обіцяють знайти самостійно, знімаючи з власника євробляхи додаткову турботу та, отже, суму.

Тим не менш, до митного пункту поспішають далеко не всі водії. Зараз вони поділилися на дві категорії – тих, хто вважають, що їздитимуть на єврономерах доти, доки їх не притиснуть штрафами. І тих, у кого не вистачає коштів для повноцінного проходження процедур.

Для останніх численні групи в соцмережах пропонують обхідні варіанти вирішення питання, які можуть підвести ще більші штрафи і кримінальну відповідальність.

“Тут все залежить від свідомості людини. Ми зараз безкоштовно допомагаємо водіям у відмові від євроблях на користь військових частин, що я вважаю патріотичним вчинком. Але є ті, хто йде шляхом перевішування номерних знаків, перебивки номерів кузова або ще гірше – підробки українських техпаспортів” , – каже Казачук.

У першому випадку, коли водій, наприклад, побачив автомобіль такої ж марки та кольору, як у себе, та їде виготовляти за 300 грн аналогічні номери, а потім їх використовує – маскування спрацює до першої зупинки поліцейським. Після цього йому загрожують штрафи у 850 та 8500 грн, а автомобіль заберуть на штрафмайданчик.

Зараз читають  Камери автофіксації працюють навіть у воєнний час - Нацполіція

У другому та третьому варіантах крім штрафу вирішуватиметься і питання обмеження волі до трьох років за втручання в агрегат транспортного засобу (МС) та підробку документів.

Доходить до того, що люди готові віддавати машини безплатно тим, хто погодиться поставити транспорт на облік.

“Нам на тижні привезли автомобіль і просто попросили знайти людину, яка захоче її розмитнити, і щоб їй віддати. Тому що для тих, хто не розмитнився, ситуація буде погана. Штрафи будуть, але люди просто або не вірять, або вже в настільки безвихідному становищі, що їм байдуже”, – уточнює Казачук.

Чого чекати після 8 лютого

Насамперед спрацює митниця, яка з 9 лютого перестане приймати митні декларації “імпорт 40АА” – спеціальний формат для євроблях. На тих, хто розмитнився, але з порушенням митних правил (найчастіше, коли ввезла одна людина, а їздить – інша), там продовжать складати ухвали на штрафи по 34 тис. грн.

На даний момент на внутрішній митниці їх виносять по 3-4 тис. на місяць, але оскільки вони мають три роки на перевірку всіх процедур – експерти прогнозують збільшення кількості таких штрафів у майбутньому. Проте навіть їх, як стверджують юристи, цілком реально скасувати через суд.

Найгірші справи з митницею на кордоні, яка і займатиметься контролем термінів вивезення євроблях і виноситиме суттєвіші штрафи – по 170 тис. грн. Найчастіше підстерігати власників таких ТЗ будуть при перетині державних кордонів або пізніше під час митного аудиту.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!

ПОШИРИТИ

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Будь ласка, введіть свій коментар!
Будь ласка, введіть своє ім'я тут

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.