Пільговий період розмитнення закінчується: на що йдуть євробляхери

В Україні залишається близько 400 тисяч нерозмитнених автомобілів

Час читання: 3 хв.
0

В Україні 8 лютого завершується пільговий період розмитнення автомобілів на єврономерах.

При цьому деякі водії все ще сподіваються на якісь поблажки з боку держави, тому на митницю не поспішають, інші ж навпаки – піддалися паніці та пішли незаконним шляхом вирішення питання.

“Зараз знову пішла хвиля. Ми думали, буде лише один заїзд – 15-20 машин у вівторок. Але я зайшов до брокерського відділу, а мені кажуть, що і середа, і четвер, і п’ятниця, тобто до 8 лютого – все розписано “, – Коментує юрист організації “Авто Євро Сила” Іван Казачук.

Реклама

Найактивнішими виявилися водії з Києва, Черкас, Одеси та Дніпра, хоча загалом деяке збільшення попиту до кінця періоду пільгового розмитнення спостерігається по всій Україні.

Зараз єдиний варіант, яким брокери можуть провести процедуру законно – через учасника бойових дій. При цьому такого добровольця вони обіцяють знайти самостійно, знімаючи з власника євробляхи додаткову турботу та, отже, суму.

Тим не менш, до митного пункту поспішають далеко не всі водії. Зараз вони поділилися на дві категорії – тих, хто вважають, що їздитимуть на єврономерах доти, доки їх не притиснуть штрафами. І тих, у кого не вистачає коштів для повноцінного проходження процедур.

Для останніх численні групи в соцмережах пропонують обхідні варіанти вирішення питання, які можуть підвести ще більші штрафи і кримінальну відповідальність.

“Тут все залежить від свідомості людини. Ми зараз безкоштовно допомагаємо водіям у відмові від євроблях на користь військових частин, що я вважаю патріотичним вчинком. Але є ті, хто йде шляхом перевішування номерних знаків, перебивки номерів кузова або ще гірше – підробки українських техпаспортів” , – каже Казачук.

У першому випадку, коли водій, наприклад, побачив автомобіль такої ж марки та кольору, як у себе, та їде виготовляти за 300 грн аналогічні номери, а потім їх використовує – маскування спрацює до першої зупинки поліцейським. Після цього йому загрожують штрафи у 850 та 8500 грн, а автомобіль заберуть на штрафмайданчик.

У другому та третьому варіантах крім штрафу вирішуватиметься і питання обмеження волі до трьох років за втручання в агрегат транспортного засобу (МС) та підробку документів.

Доходить до того, що люди готові віддавати машини безплатно тим, хто погодиться поставити транспорт на облік.

“Нам на тижні привезли автомобіль і просто попросили знайти людину, яка захоче її розмитнити, і щоб їй віддати. Тому що для тих, хто не розмитнився, ситуація буде погана. Штрафи будуть, але люди просто або не вірять, або вже в настільки безвихідному становищі, що їм байдуже”, – уточнює Казачук.

Чого чекати після 8 лютого

Насамперед спрацює митниця, яка з 9 лютого перестане приймати митні декларації “імпорт 40АА” – спеціальний формат для євроблях. На тих, хто розмитнився, але з порушенням митних правил (найчастіше, коли ввезла одна людина, а їздить – інша), там продовжать складати ухвали на штрафи по 34 тис. грн.

На даний момент на внутрішній митниці їх виносять по 3-4 тис. на місяць, але оскільки вони мають три роки на перевірку всіх процедур – експерти прогнозують збільшення кількості таких штрафів у майбутньому. Проте навіть їх, як стверджують юристи, цілком реально скасувати через суд.

Найгірші справи з митницею на кордоні, яка і займатиметься контролем термінів вивезення євроблях і виноситиме суттєвіші штрафи – по 170 тис. грн. Найчастіше підстерігати власників таких ТЗ будуть при перетині державних кордонів або пізніше під час митного аудиту.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!