Масштабне відключення електромережі в Техасі, про який багато писали в минулому місяці, продовжує впливати на людей, що живуть в штаті, але тепер воно також може вплинути на виробництво нових автомобілів.
Це пов’язано з тим, що відключення електроенергії зупинили роботу місцевих нафтохімічних заводів, що позначилося на виробництві піни, необхідної для виготовлення нових сидінь транспортних засобів.
Коли переробні заводи штату були зупинені, вони призупинили переробку нафти, а це означало, що побічні продукти нафтопереробки, які в кінцевому підсумку використовуються в сидіннях (зокрема, оксид пропілену, необхідний для пінополіуретану), також якийсь час не проводилися.
Ряд експертів відзначили, що виробництва можуть почати зупинятися вже з нинішнього тижня. Інші джерела повідомили, що наслідки можуть проявитися не раніше, ніж в березні. Але все, здається, згодні з тим, що пошук альтернативних виробників піни для сидінь зараз є пріоритетом.
Можлива нестача піни – не єдина проблема ланцюжка поставок, з якої автовиробники зіткнулися останнім часом. В кінці минулого року галузь не змогла отримати досить мікрочіпів для нових автомобілів, що змусило як мінімум вісім автовиробників в Північній Америці та інших країнах скорегувати графіки на виробничих підприємствах.
Цей дефіцит був викликаний зупинками підприємств, які відбулися на початку 2020 року, коли коронавірус почав поширюватися по всьому світу. У той час автовиробники знизили замовлення на нові чіпи, вважаючи, що вони їм не знадобляться, якщо вірус різко знизить попит на нові автомобілі.
Але попит прийшов в норму раніше, ніж очікувалося, і автовиробники швидко дізналися, що постачальники мікросхем на той час обіцяли свої продукти компаніям, що виробляють побутову електроніку.