Міністерство внутрішніх справ пропонує істотно переписати порядок видачі посвідчень водія та допуску громадян до керування транспортними засобами.
В основному зміни стосуються правил підтвердження водійських навичок і порядку проведення практичних іспитів.
Проект МВС вносить до положення про порядок видачі посвідчень водія друге доповнення. У ньому зазначено коди, які замість діючих зараз піктограм будуть записувати в графу “12” посвідчення з метою позначити додаткову інформацію про водія або накладаються на нього обмеження.
Крім вищезазначених медичних даних (про обов’язкове використання лінз, протеза, пр.), В посвідченні можуть почати вказувати 76 позначень про обов’язкове конструктивному пристрої керованого ТЗ (модифікована трансмісія, гальмо, що приводиться в дію коліном, додатковий комплект паралельних педалей і т.і.) .
У тій же графі у водіїв, які здавали іспит на машині з автоматичною коробкою передач, з’явиться відповідна відмітка.
Коди з інформацією про обмеження наступні:
- управління тільки в денні години (наприклад, починаючи через годину після сходу сонця і закінчуючи за годину до заходу сонця);
- управління тільки в радіусі __ км від місця проживання власника або тільки в межах міста / регіону;
- керування транспортним засобом без пасажирів;
- тільки для їзди зі швидкістю не більше __ км / год;
- управління дозволено тільки в супроводі власника посвідчення водія не менше еквівалентної категорії;
- без причепа;
- заборона управління на автомагістралях;
- заборона управління під впливом алкоголю;
- тільки керування транспортними засобами, обладнаними алкозамки, відповідно до норми EN 50436.
Володимир Караваєв зазначає, що описаних обмежень для водіїв і вимог до конструкції автомобіля просто немає в українському законодавстві і, відповідно, немає органів влади, які мають право їх застосовувати до водія.
“Зрозуміло, що стосовно обов’язки носити окуляри – є медкомісія. Але щодо конструкції – наприклад, там є вимога по максимальній силі тиску на гальмівну педаль з конкретним показником, – або обмежень для водія, зокрема, виїжджати за межі певного району – у нас просто немає механізму, хто буде визначати ці обмеження і їх контролювати “, – говорить Караваєв.