Пальне для автомобілів не може конкурувати з електроенергією за нинішньої ціни.
Про це свідчать останні дослідження.
Експерти вважають, що вартість нафти за даних умов не повинна перевищувати 20 доларів за барель. Поки ж ціна буде зберігатися на поточному рівні, економіка відновлюваної енергії унеможливлює конкуренцію нафти.
За словами експерта з питань сталого розвитку Марка Льюїса, «відновлювана електроенергія має короткострокову граничну вартість, чистіша в екологічному відношенні, набагато простіша у транспортуванні й може легко замінити до 40% світового попиту на нафту».
При цьому експерт порівняв, на що вигідніше наразі витратити 100 млрд доларів – нафту (пальне, – ред.) чи електроенергію.
«Скільки корисної енергії для авто ми отримуємо за даного капіталовкладення? Наш аналіз показує, що за ці гроші нові проекти вітрової та сонячної енергії в тандемі з електромобілямі будуть виробляти в шість-сім разів більше корисної енергії, ніж нафта при 60 доларах за барель (для легкових автомобілів, що працюють на бензині), і в три-чотири рази більше при ціні нафти в 60 доларів за барель для легкових автомобілів, що працюють на дизелі», – наголосив Льюїс.
Таким чином, ціна бензину повинна становити 9-10 доларів за барель, а дизелю – 17-19 доларів за барель.
«Тому можна з упевненістю сказати, що конкурувати з електроенергією нафта не може», – йдеться в дослідженні.
Проте в цілому нафтова промисловість все ще має величезну перевагу – 33% світової енергії надходить з нафти, порівняно з 3% від поновлюваних джерел енергії. Однак вже за 15-20 років ситуація може змінитися.
Також електроенергія має наступний ряд переваг:
- екологічні, з точки зору зміни клімату та чистого повітря
- для здоров’я населення
- її набагато легше транспортувати
- набагато більша цінова стабільність електроенергії, виробленої вітром та сонцем, порівняно з ціною на нафту.
Таким чином можна зробити висновок, що ера нафти, як палива, завершується, адже «економіка нових вітрових та сонячних проектів у поєднанні з електромобілями стане непереборною».