Суперечки через паркування у дворах багатоповерхівок і далі залишаються одним із найпоширеніших конфліктів у містах України. Брак спеціально облаштованих місць біля будинків змушує водіїв ставити авто під під’їздами чи впритул до вікон, що створює дискомфорт для мешканців і подекуди порушує вимоги безпеки. Паркуватися у дворі дозволено лише тоді, коли автомобіль не заважає руху пішоходів, не перекриває доступ до будинку та не блокує проїзд. У такому разі залишене поруч авто не вважається порушенням.
Попри це водіїв просять пам’ятати про комфорт і потреби сусідів, а також про важливість безперешкодного проїзду для спецтехніки. Іноді навіть нетривала зупинка може стати проблемою, якщо вона заважає швидкій, поліції чи комунальному транспорту заїхати у двір.
У Києві нагадують, що є низка зон, де паркуватися категорично не можна. До них належать тротуари, газони, зелені зони, клумби, а також місця біля сміттєвих майданчиків. Заборонено залишати авто й там, де воно перешкоджає руху комунальної чи аварійно-рятувальної техніки. Крім того, необхідно дотримуватися визначених відстаней: 50 метрів від залізничних переїздів, 30 метрів від зупинок громадського транспорту, не менше 5 метрів від контейнерів для сміття та не менше 10 метрів від пішохідних переходів, перехресть чи з’їздів з дороги.
За неправильне паркування у житлових зонах передбачено штрафи. Зупинка в забороненому місці обійдеться у 340 гривень, а створення перешкод руху або аварійної ситуації – у 680 гривень. Якщо ж автомобіль становить загрозу або суттєво заважає, його можуть евакуювати на штрафмайданчик.
Окрім офіційних санкцій, водії нерідко отримують і неформальні “сигнали” від мешканців – записки, зауваження чи креативні попередження, які стають черговим нагадуванням про необхідність дотримуватися правил паркування у дворі.




