Останніми роками спортивні автомобілі втрачають колишню емоційність. Навіть керуючи BMW, Porsche чи Mercedes-AMG, багато водіїв помічають приглушений звук двигуна та відсутність драйву. Причина – нові європейські норми щодо шуму, які змушують виробників “заспокоювати” навіть найпотужніші мотори. Mercedes одним із перших почав дотримуватися цих правил: навіть топові AMG тепер звучать значно тихіше, ніж раніше.
Ситуація загострилася після внутрішнього листа Mercedes дилерам про швидке припинення випуску деяких моделей AMG через посилення регламенту ООН щодо рівня шуму. Стандарт R51.03, який набуде чинності в липні 2026 року, знижує допустимі децибели та враховує реальні умови експлуатації – розгони, перемикання передач і динаміку руху. Вихлопні системи з активними заслінками, що раніше створювали характерний звук, тепер заборонені.
Під скорочення потрапляють Mercedes-AMG C 43 4MATIC, GLC 43 4MATIC у всіх кузовах та AMG GLA 35 4MATIC – їх виробництво завершиться у лютому 2026 року. Виняток – AMG GLA 45 S 4MATIC+, який ще доступний, хоча потужність зростає з 306 до 421 к.с. Також знімуть з конвеєра C 63 AMG РЄ Performance та GLC 63 РЄ Performance до кінця травня 2026 року, перед оновленням C-класу.
Mercedes не відмовляється від філософії AMG: нові покоління залишаться потужними, але тепер ставка робиться на гібридні установки. Проте звук мотора більше не виходитиме з вихлопу – його замінять електронні модулятори, що відтворюють “рик” через динаміки. Для справжніх шанувальників це компроміс, але сьогодні емоції автомобіля формує не тільки техніка, а й електроніка.




