Categories: Новини

Юрист: “П’яного водія покарати буде неможливо”

Як повідомляє Аutonews.ua, прийнятий Верховною Радою законопроект, яким посилюється відповідальність за водіння в стані алкогольного і наркотичного сп’яніння, має багато “підводних каменів”.

Адвокат Вадим Володарський вважає, що успіх в боротьбі з п’яними за кермом є досить сумнівним, а ось необгрунтовано звинуваченим в “п’янці” автомобілістам проблем точно додасться.

Володарський зазначив, що це стосується суто процесуальних моментів:

  •  в першу чергу, введення більш суворої кримінальної відповідальності зворотньої сили не має, а значить, все, що знаходиться на момент вступу в силу закону справи по 130-й статті (щодо сп’яніння), доведеться закривати, і тим, хто вже позбавлений права керування, доведеться повернути водійські права. Оскільки норма, на підставі якої вони залучені, із закону виключається;
  •  по-друге, доказами можуть служити і результати “медичного огляду”. Але в КПК немає поняття “медичний огляд” і немає порядку його проведення. Подібні дії проводяться за постановою прокурора.

Законопроектом також передбачено, що у разі незгоди з результатами огляду на протязі двох діб після ознайомлення з його результатами особа може подати клопотання про проведення експертизи.

– У разі підозри на сп’яніння така експертиза може проводитися тільки на підставі зразків крові або інших біологічних середовищ організму, – говорить Вадим Володарський. – Такі зразки повинні бути відібрані на етапі огляду. Інакше сенсу немає: через 48 годин сліди відповідних речовин в крові можуть зникнути. Тобто в нашому випадку для того, щоб повноцінно провести огляд, і щоб потім були підстави для медичної експертизи, якщо громадянин говорить, що не п’яний, але зразки біологічних середовищ давати не хоче, потрібно встигнути отримати ще й визначення слідчого судді. Якщо ж цього порядку не дотримуватися – отримуємо неприпустимі докази. Які не можуть бути взяті до уваги судом.

Тим часом у статті 130 КУпАП “відмова від медобстеження на стан сп’яніння” для водіїв в остаточному читанні не залишається в КУпАП, як це було в первинному варіанті проекту, а переходить в розряд кримінальних проступків разом з власне управлінням у стані сп’яніння.

А це породжує ще більше правових проблем, в тому числі і конституційного рівня, адже, по суті, встановлюють відповідальність за відмову людини давати докази проти себе в кримінальному процесі.

– Мало того, така відповідальність встановлюється по суті тільки щодо водіїв, – продовжує юрист. – Тобто створюється ситуація, коли приймається явно дискримінаційна по відношенню до певної категорії населення норма – на рівні кримінального процесу.

А оскільки у нас правила самого огляду тепер встановлюються наведеними вище нормами КПК, водій має право буде сказати: без постанови прокурора на огляд і визначення слідчого судді на відбір біологічних середовищ – це порушення встановленого законом порядку. Відповідно, і складу по 130-й – немає!

Таким чином виходить, що поліція, не бажаючи возитися з оглядом, може схиляти водіїв до відмови і складати протокол по 130-й статті. Причому лякати будуть саме поїздкою до нарколога і втратою кількох годин.

Нагадаємо, відтепер керування транспортним засобом у стані сп’яніння відноситься до кримінальних проступків та каратиметься штрафом у розмірі 17-34 тис. грн з позбавленням водійських прав терміном на три роки, а у разі повторного порушення — штрафом до 51 тис. грн із забороною керувати автомобілем від 2 до 3 років.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Чи дійсно дизельні двигуни живуть довше за бензинові

Багатьом автолюбителям доводилося чути про те, що ТЗ із дизельними моторами служать довше в порівнянні…

10.09.2025

Шеф-дизайнер Mercedes розкритикував салон Audi Concept C

Шеф-дизайнер Mercedes Горден Вагенер назвав салон нового концепту Audi Concept C застарілим. На Мюнхенській автовиставці…

10.09.2025

Обмеження швидкості в Україні: основні правила та типові помилки

На дорогах часто можна зустріти знак 3.29 "Обмеження швидкості", але не всі водії знають, як…

10.09.2025

Подорожчання електромобілів через європейські правила: чого очікувати водіям

Європейська асоціація автовиробників (ACEA) висловила занепокоєння через плани Єврокомісії щодо нових правил, які можуть суттєво…

10.09.2025

BMW визнала: критика величезних ґрат не вплинула на продаж

Пройшло вже шість років з дебюту концепту BMW 4 Series у 2019 році, коли компанія…

10.09.2025

Toyota представила оновлений електрокросовер bZ4X 2026 із сучасним дизайном

Міністерство промисловості та інформаційних технологій КНР офіційно представило оновлену версію електричного кросовера Toyota bZ4X 2026.…

10.09.2025