Експерти наголошують, що використання шин із надмірно зношеним протектором становить серйозну небезпеку як для самого водія, так і для всіх учасників дорожнього руху. Відповідно до українського законодавства, мінімальна допустима глибина протектора становить 1,6 мм для літніх шин і 4 мм для зимових, хоча фахівці радять замінювати їх раніше, щоб зберегти безпеку. Коли протектор зношений, автомобіль гірше тримає дорогу, збільшується гальмівний шлях, а ризик аквапланування різко зростає.
Їзда на зношених шинах небезпечна з кількох причин. По-перше, погіршується зчеплення з дорогою, особливо на мокрій, слизькій або засніженій поверхні, що підвищує ризик ковзання. По-друге, збільшується гальмівний шлях, тому в екстреній ситуації автомобіль може не встигнути зупинитися. Також виникає небезпека аквапланування, коли шар води між шиною і дорогою призводить до повної втрати контролю. Окрім цього, знижується стійкість транспортного засобу під час руху, а гума зі стертим протектором стає більш вразливою до проколів та пошкоджень.
Законом передбачено конкретні вимоги до технічного стану шин. Мінімальна глибина протектора має становити не менше 1,6 мм для літніх і не менше 4 мм для зимових шин. За експлуатацію автомобіля з покришками, які не відповідають цим нормам, передбачено адміністративну відповідальність і штраф. Крім того, заборонено встановлювати на одній осі шини з різним малюнком або типорозміром, а також використовувати гуми зі слідами ремонту чи зміненим рисунком протектора.
Дотримання цих вимог – це не лише питання закону, а й безпеки. Вчасна заміна шин допомагає уникнути аварійних ситуацій, забезпечує стабільне керування автомобілем у будь-яких погодних умовах і продовжує термін служби транспортного засобу.