Новини

Дослідники хочуть додати четвертий колір світлофора для безпілотних автомобілів

У Європі тривають попередні випробування чотириколірного світлофора, який має допомогти впоратися з потенційними викликами дорожнього руху майбутнього.

Перший світлофор з’явився в Лондоні у 1868 році. Він працював на газі та керувався вручну поліцейським. Однак через кілька тижнів після встановлення пристрій вибухнув через витік газу. Попри це, вже тоді використовувалися червоні та зелені сигнали, які вказували водіям і пішоходам, коли дозволено рух.

Згодом до системи додали жовтий колір, а тепер дослідники з Університету Північної Кароліни (США) пропонують ще один – білий сигнал. За їхньою концепцією, він покликаний спростити рух і зробити його безпечнішим у містах, де одночасно пересуваються автономні та звичайні автомобілі.

Білий сигнал починатиме блимати, коли до перехрестя наближатиметься велика кількість безпілотних автомобілів. У цей момент керування рухом перейде до самих машин, які зможуть координувати свої дії між собою, обираючи найшвидший і найефективніший маршрут. Завдяки цьому вони не чекатимуть на зміну сигналів і рухатимуться швидше.

Водіям-людям білий сигнал означатиме, що слід рухатися за потоком автономних авто, які їх випереджають. Як тільки кількість безпілотних транспортних засобів на перехресті зменшиться, світлофор автоматично повернеться до звичайного режиму з трьома кольорами.

За попередніми дослідженнями, така система може скорочувати затримки на дорогах до 94%, залежно від частки автономного транспорту.

Хоча сьогодні велика кількість безпілотників на перехрестях – ще рідкість, ситуація може змінитися із розвитком технологій і появою роботаксі та автономних автобусів. Саме тому дослідники прагнуть перевірити свою ідею в контрольованих умовах. Вони також зазначають, що білий сигнал у майбутньому може бути замінений іншим кольором, головне – щоб він був добре помітним і легко впізнаваним.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Mercedes-Benz розкрив стратегію обслуговування батарей у електромобілях

Mercedes-Benz детально представила стратегію обслуговування та заміни батарей у своїх електромобілях. Компанія заявляє, що високовольтні…

27.11.2025

Renault Clio 2025 отримав стильний та екологічний салон від Forbia

Forbia оголосила про старт поставок нових інтер'єрних елементів для Renault Clio 2025, зробивши акцент на…

27.11.2025

Чому поліція може зупинити навіть “правильного” водія

Поліцейська зупинка може трапитися навіть тоді, коли водій упевнений, що все гаразд. Інспектори звертають увагу…

27.11.2025

ЄС виділив понад 600 млн євро на альтернативні види палива

Європейський Союз виділяє понад 600 млн євро на розвиток зарядної та водневої інфраструктури, щоб прискорити…

27.11.2025

Audi відновлює традиційні кнопки у нових моделях

Audi оголосила, що у п'яти нових моделях буде прибрано сенсорний слайдер на рульовому колесі та…

27.11.2025

Автомеханік пояснив причини появи індикатора EPC і можливі наслідки

Лампочка EPC сигналізує про збої в електронній системі управління двигуном, і її ігнорування може призвести…

27.11.2025