Після введення з 1 травня 2025 року обов’язкового додавання 5% біоетанолу (технічного спирту) до бензину в Україні його якість не погіршилася. До такого висновку дійшов Інститут споживчих експертиз після масштабного дослідження.
Раніше багато водіїв побоювалися, що через додавання спирту бензин стане гіршим. Такі побоювання були пов’язані з тим, що лише кілька великих мереж АЗС змогли належним чином підготуватися до продажу палива зі спиртом. Більшість операторів не провели повністю необхідні технічні роботи, зокрема, не видалили вологу з резервуарів і бензовозів, адже біоетанол поглинає воду, що може вплинути на якість бензину.
Через це в травні 2025 року українські автомобілісти почали активніше купувати бензин марки 98, до якого не додають біоетанол, викликавши ажіотаж навколо цього палива. Саме тому Інститут споживчих експертиз провів лабораторні перевірки якості бензину з біоетанолом.
Дослідження показали, що бензин марки А-95, який зараз продається на офіційних українських АЗС, повністю відповідає державним стандартам. Для перевірки взяли зразки палива з 15 найбільших національних та регіональних мереж. Такий рівень якості вперше зафіксований в історії Інституту. Вміст біоетанолу у більшості зразків становив близько 5%, що відповідає нормам, і свідчить про те, що спирт додають на заводах, ймовірно, у країнах Євросоюзу.
За словами експертів, якість бензину не погіршилася через суворе ставлення до штрафів. Передбачалося, що за продаж пального без 5% біоетанолу власники АЗС отримуватимуть штрафи у розмірі семи прожиткових мінімумів за кожні 1000 літрів, а виробники і імпортери – шість прожиткових мінімумів. За несвоєчасне надання інформації про вміст біоетанолу штрафи були ще більшими – від 75 до 110 прожиткових мінімумів.
Однак у червні 2025 року Верховна Рада скасувала ці штрафи до 1 січня 2026 року. Тепер українські АЗС можуть продавати бензин без біоетанолу без ризику штрафів.