Новини

В Україні можуть повернути бензин Євро-0

В Україні можуть знову дозволити продаж бензину з екологічними стандартами Євро 0-2. Про це у коментарі УНІАН повідомив експерт паливного ринку Дмитро Льоушкін. За його словами, Кабінет Міністрів розглядає таку можливість у зв’язку з ударом, завданим російськими окупантами в червні 2025 року по Кременчуцькому нафтопереробному заводу – основному підприємству країни з переробки нафти. Вихід заводу з ладу може негативно вплинути на паливний ринок, тому Льоушкін пропонує дозволити переробку ресурсів на міні-НПЗ, як це було під час паливної кризи. Водночас офіційного підтвердження намірів Кабміну щодо повернення низькоякісного бензину поки що немає.

В Україні давно заборонено продавати бензин стандартів Євро-0, Євро-1 та Євро-2, а з січня 2024 року – також Євро-3 і Євро-4. Наразі на українських АЗС дозволено лише паливо стандарту Євро-5. Цей стандарт визначає допустимий рівень шкідливих речовин у вихлопних газах: наприклад, у бензині Євро-1 сірка не повинна перевищувати 0,1%, у Євро-2 – 0,02%, у Євро-3 та Євро-4 – 0,003%.

Після запровадження в Україні з 1 січня 2024 року вимог щодо продажу тільки бензину стандарту Євро-5 якість пального на заправках суттєво покращилася. Такий висновок зробив Інститут споживчих експертиз, пов’язуючи це з відсутністю сенсу фальсифікувати паливо через високу маржу та активними діями правоохоронців проти великих нелегальних виробників.

З 1 травня 2025 року в Україні набрали чинності нові правила, які передбачають обов’язкову наявність у бензині не менше 5% біоетанолу (технічного спирту). Це викликало занепокоєння серед водіїв, які почали частіше купувати високооктановий бензин, оскільки до нього не додають біоетанол. Проте з червня операторам ринку фактично дозволили продавати бензин без біоетанолу до січня 2026 року, адже штрафи за порушення цих норм почнуть діяти лише з початку наступного року.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман
Tags: пальне

Останні записи

Чому літня гума небезпечна після перших заморозків

Змінювати літні шини на зимові варто після перших заморозків, особливо коли середньодобова температура стабільно опускається…

30.09.2025

Названо деталь у авто, яку водії міняють у 10 разів частіше, ніж треба

Багато власників автомобілів звикли замінювати витратні деталі "за регламентом" або за порадами знайомих і сервісів,…

30.09.2025

Як реально знизити витрати пального: поради експерта

В умовах постійного зростання цін на пальне питання економії стає вкрай актуальним для більшості автомобілістів.…

30.09.2025

Lexus RX 350h визнаний найнадійнішим гібридним SUV на ринку

Гібридні кросовери вже стали звичним явищем на світовому ринку автомобілів. Більшість популярних моделей великих виробників…

30.09.2025

Дизель в Україні дорожчає, але дефіциту не очікується

В Україні зростають ціни на дизельне пальне, і головною причиною стали нові санкції та посилення…

30.09.2025

Mercedes і Volkswagen повертають фізичні перемикачі в автомобілі

Автовиробники, які довгі роки робили ставку на сенсорні екрани, поступово повертаються до фізичних елементів управління.…

30.09.2025