В Україні можуть знову дозволити продаж бензину з екологічними стандартами Євро 0-2. Про це у коментарі УНІАН повідомив експерт паливного ринку Дмитро Льоушкін. За його словами, Кабінет Міністрів розглядає таку можливість у зв’язку з ударом, завданим російськими окупантами в червні 2025 року по Кременчуцькому нафтопереробному заводу – основному підприємству країни з переробки нафти. Вихід заводу з ладу може негативно вплинути на паливний ринок, тому Льоушкін пропонує дозволити переробку ресурсів на міні-НПЗ, як це було під час паливної кризи. Водночас офіційного підтвердження намірів Кабміну щодо повернення низькоякісного бензину поки що немає.
В Україні давно заборонено продавати бензин стандартів Євро-0, Євро-1 та Євро-2, а з січня 2024 року – також Євро-3 і Євро-4. Наразі на українських АЗС дозволено лише паливо стандарту Євро-5. Цей стандарт визначає допустимий рівень шкідливих речовин у вихлопних газах: наприклад, у бензині Євро-1 сірка не повинна перевищувати 0,1%, у Євро-2 – 0,02%, у Євро-3 та Євро-4 – 0,003%.
Після запровадження в Україні з 1 січня 2024 року вимог щодо продажу тільки бензину стандарту Євро-5 якість пального на заправках суттєво покращилася. Такий висновок зробив Інститут споживчих експертиз, пов’язуючи це з відсутністю сенсу фальсифікувати паливо через високу маржу та активними діями правоохоронців проти великих нелегальних виробників.
З 1 травня 2025 року в Україні набрали чинності нові правила, які передбачають обов’язкову наявність у бензині не менше 5% біоетанолу (технічного спирту). Це викликало занепокоєння серед водіїв, які почали частіше купувати високооктановий бензин, оскільки до нього не додають біоетанол. Проте з червня операторам ринку фактично дозволили продавати бензин без біоетанолу до січня 2026 року, адже штрафи за порушення цих норм почнуть діяти лише з початку наступного року.