Новини

Штрафи для водіїв зростають: за що українцям доведеться платити більше у 2025 році

Українським водіям варто готуватися до серйозних оновлень у системі штрафів. Низка законопроєктів, які незабаром винесуть на розгляд, передбачає суттєве збільшення сум за найпоширеніші порушення правил дорожнього руху. Якщо ви маєте звичку проїжджати на жовтий сигнал чи залишати авто на тротуарі – це може вдарити по кишені. Ось основні зміни, які точно запрацюють, і правила, про які варто знати вже зараз.

1. Паркування на тротуарі – штраф до 3400 грн

Найбільше зросте штраф за паркування чи зупинку на пішохідних доріжках і велосмугах. Якщо зараз це коштує 340-510 грн, то нові суми сягатимуть 1700-3400 грн. У Києві та Львові вже працює система фіксації таких порушень через мобільні додатки інспекторів.

2. Проїзд на жовтий та +20 км/год – камера і штраф 850 грн

Кількість камер автоматичної фіксації збільшуватиметься. Проїзд на “майже червоний” сигнал тепер трактуватиметься як грубе порушення – з автоматичною постановою.
До кінця року планують встановити ще понад 300 камер у містах і на трасах.

3. Зношені шини – до 1500 грн штрафу

Контроль технічного стану авто посилюють. Особливо перевірятимуть стан шин – у зимовий сезон мінімальна висота протектора повинна бути не менше 1,6 мм. За порушення – штраф до 1500 грн. Також перевірятимуть роботу фар, гальм і ременів безпеки.

4. Телефон за кермом – штрафи подвояться

Розмови телефоном під час руху – поширена проблема. Нові зміни пропонують збільшити штраф із 510 грн до 1000-1700 грн, а якщо використання телефона призвело до аварії – до 5100 грн.

5. Повторне порушення – штрафи вдвічі вищі

Водіїв, які порушують ПДР кілька разів за рік, планують карати подвійними штрафами. Це стосуватиметься перевищення швидкості, паркування, ременів безпеки та інших порушень.

2025 рік обіцяє стати роком рекордних змін для водіїв. Основна мета – підвищення безпеки, особиста відповідальність та автоматизація контролю. Тому звичка порушувати правила “за інерцією” тепер може обійтися дуже дорого.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Як підготувати електромобіль до осінніх холодів і зберегти запас ходу

З настанням перших холодів власники електромобілів помічають, що їхні авто поводяться інакше. Якщо влітку пробіг…

29.09.2025

Топ-7 авто, від яких відмовляються навіть перекупники

Є машини, які зникають із торгових майданчиків за лічені години: щойно оголошення з'явилося - вже…

29.09.2025

З 2026 року в Європі можна буде їздити електромобілем безкоштовно

З 2026 року у Європі стартує технологія V2G (Vehicle-to-Grid), яка дозволяє електромобілям віддавати частину заряду…

29.09.2025

Як правильно підготувати авто до перших заморозків

З настанням осені та наближенням перших заморозків важливо заздалегідь підготувати автомобіль до холодної погоди. Це…

29.09.2025

Toyota bZ4X 2026 здивувала оновленим дизайном і збільшеною автономністю

Toyota bZ4X стала важливим кроком для бренду у світі електромобілів, особливо на європейському ринку, де…

29.09.2025

Чи потрібен пластиковий документ, якщо є водійське у «Дії»

Щодня поліція зупиняє водіїв для перевірки документів, і багато хто замислюється, чи достатньо мати фото…

29.09.2025