Водіїв, які порушують швидкісний режим, будуть штрафувати. Фіксувати перевищення швидкості покликані радари TruСam, пише NewsOboz.org з посиланням на Крапка.
Про це попередив перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції Олексій Білошицький.
«Ми не обмежимося профілактичною бесідою і попередженням про підвищену небезпеку даного правопорушення. Уже завтра патрульні поліцейські почнуть притягати до відповідальності за перевищення встановлених обмежень швидкості руху. Нагадую: за перевищення більш ніж на 20 км/год – штраф 255 грн, за перевищення більш ніж на 50 км/год – штраф 510 грн», – написав Білошицький на своїй сторінці в Facebook.
Крім того, опублікована карта місць, в яких будуть перевіряти швидкісний режим.
Раніше встановлені радари іноді перешкоджали руху машин на дорогах. До нас в редакцію звернувся киянин, який надав відеозапис того, що відбувається на проспекті Перемоги.
Чи законні TruСam
Весь минулий тиждень, коли TruСam використовували в тестовому режимі, водії сперечалися про те, чи сертифіковані ці прилади, а якщо ні, то чи можна їх використовувати.
Автоюрист Володимир Караваєв запевнив: застосування цих приладів абсолютно законно.
«У TruСam є і сертифікація, і повірка, і навіть відповідність ДСТЗІ (держстандарт захисту інформації). Тобто за всіма параметрами особисто у мене претензій до цих приладів немає», – зауважив Володимир Караваєв.
Однак необгрунтовані звинувачення водіїв в перевищенні швидкості при використанні TruСam можливі. Помилки пов’язані з місцями, в яких будуть здійснювати вимірювання.
«Відкриваємо пункт 12.10 ПДР. Там сказано, що водія не можна притягнути до відповідальності, якщо знаки, що обмежують швидкість, встановлені з порушенням вимог даних правил або стандартів. Зверніть увагу на слово «стандартів». В Україні основний стандарт, пов’язаний з дорожніми знаками, – ДСТУ 4100-2014. І його вимоги нерідко порушуються. Тому, якщо в місці, де зафіксована швидкість авто, знаки встановлені з порушенням правил (вони описують, в яких випадках вводиться постійне або тимчасове обмеження швидкості) або встановлено факт порушення стандартів, це дає водієві підставу, посилаючись на пункт про стандарти, оскаржити штраф» , – пояснив Володимир Караваєв.
Випадки, коли можуть оштрафувати ні за що
Автоюрист розповів про типові випадки необґрунтованих штрафів.
«Згідно зі стандартами найпоширеніший знак, що позначає початок населеного пункту (на білому тлі), встановлюється на фактичній межі забудови. Тобто там, де починається перший будинок, – уточнив Володимир Караваєв. – Але найчастіше ці знаки встановлюють за кілометр до початку фактичної забудови. Це порушення. Стандарти та Конвенція про дорожні знаки і сигнали чітко говорять: якщо дорога має дві і більше смуги для руху в одному напрямку, знак повинен дублюватися з лівого боку.
Для чого це робиться? Якщо по правій стороні їде фура, а я рухаюся зліва, то знак, встановлений з правого боку, я, природно, не побачу. У нас знаки часто не дублюють. Тому водії їх не помітять і будуть оштрафовані необгрунтовано».
Ще один нюанс, говорить експерт, пов’язаний зі знаком 3.29, що обмежує швидкість.
«Дуже часто на трасі можна побачити, що цей знак встановлений з табличкою 7.2.1 «Зона дії». Як правило, вона розрахована на 1 км і 3 км. І якщо в цьому випадку водія притягнуть до відповідальності, таке рішення буде необгрунтованим. Насправді в стандарті чітко сказано: табличка 7.2.1 зі знаком 3.29 не застосовується (його немає в переліку знаків, передбачених для цієї таблички). Більш того, якщо ми звернемо увагу на призначення цієї таблички, то побачимо, що вона зменшує зону дії знака. А зона дії знаку, як відомо, – до найближчого перехрестя
Отже, ця табличка не може збільшувати дію знака за перехрестя. Так що, якщо водій проїхав найближче перехрестя і набрав швидкість, а його за 2 км від місця встановлення знака притягають до відповідальності за перевищення, то це пряме порушення стандарту. Згідно з пунктом 2.10 ПДР водія не можна залучати за це до відповідальності», – розповів Володимир Караваєв.
Щоб не допустити несправедливих штрафів, керівництво поліції повинно провести з співробітниками навчальну роботу і стежити за тим, щоб в місцях, де вимірюють швидкість, не було порушень ні ПДР, ні стандартів. Але і самим водіям бажано ознайомитися зі стандартами, щоб розуміти, коли їх штрафують обгрунтовано, а коли ні.