Верховна Рада розглядає законопроєкт, який може суттєво змінити правила керування автомобілем для водіїв старшого віку. Ініціатива спрямована на посилення контролю за станом здоров’я людей після певного віку, оскільки статистика показує зростання аварійності серед літніх водіїв. Основними причинами є зміни реакції, погіршення зору та зниження когнітивних функцій.
У Європейському Союзі вже впроваджуються додаткові перевірки для водіїв після 65 років. Деякі країни зобов’язують їх проходити щорічні медичні огляди або тестування ментальних здібностей. Експерти дискутують щодо формату контролю: лікар Інгрід Деншель пропонує індивідуальний підхід, враховуючи стан здоров’я кожного водія, експерт із дорожньої безпеки Зігфрід Брокманн вважає перевірки обов’язковими після 75 років, а психологиня Катя Шляйніц наголошує на поєднанні водійського стажу та регулярного медичного контролю.
Український законопроєкт №8082 передбачає нові вимоги для водіїв старше 65 років: обов’язкові медогляди при подовженні дії посвідчення, психотестування для оцінки когнітивних функцій та частіші перевірки для водіїв віком 70+ і 75+. Нині українське законодавство встановлює лише мінімальний вік для отримання прав, тоді як максимальних обмежень немає.
Думки щодо ініціативи в Україні розділилися. Прихильники реформи вважають, що це допоможе знизити кількість ДТП, тоді як критики побоюються дискримінації літніх людей за віком. Самі водії старшого віку визнають: досвід є перевагою, проте регулярні медичні перевірки для всіх учасників руху були б справедливими та корисними.




