В Україні хочуть відновити техогляд для легкових автомобілів. Як часто потрібно буде його проходити, штрафи і механізми контролю – у матеріалі Фактів ICTV.
23 жовтня у центрі Києва автокран протаранив 20 легкових автомобілів і вантажівку. Обійшлося без жертв, але машини розкидало, немов сірники.
“Вінегрет” з 20 машин біля метро Печерська.
Гадаєте, це сталося, тому що водій був п’яний або лихачив на дорогах? А ось і ні, у автокрана просто відмовили гальма. Сумна, але така знайома для українських реалій ситуація.
Наприклад, день до цього у Дарницькому районі Києва сталася схожа ситуація. Через несправність системи гальмування воєннавантажівка потрапила у ДТП і перекинулася. І таких ситуацій безліч.
У 2012 році закон про обов’язковий техогляд приватних машин був знівельований. Ось і виходить, що ніхто не стежив за справністю автомобілів. Про рівень особистої відповідальності годі й казати: кількість аварій зросла.
Але скасували техогляд не без причин. Процедура проходження ТО була корумпованою, а це виключало її практичну користь. Але краще після скасування не стало і з 1 липня 2018 рокузаконопроект частково відновили.
Уже зараз обов’язковий техогляд повинні проходити водії, які спеціалізуються на міжнародних пасажирських перевезеннях. Але це був лише перший етап, у 2022 році в Україні планують повністю повернути обов’язкові регулярні техогляди для легкових автомобілів.
З 8 жовтня Рада винесла на обговорення правки до законопроекту.Голосування триватиме до 8 листопада і взяти участь у ньому може кожен.
Головне нововведення, звичайно – відновлення обов’язкового техогляду для легкових автомобілів.
Також у законопроекті пропонується ввести відповідальність у відношенні тих, хто видає документи технічного огляду. Так, запорушення порядку проведення ТО доведеться заплатити 1700 гривень. За видачу свідоцтва про придатність транспортного засобу без проведення такої перевірки – штраф 4250 гривень.
Крім водійського посвідчення і техпаспорта потрібно буде при собі мати:
У статті 17 закону Про автомобільний транспорт (Вимоги до персоналу автомобільного транспорту) вводять вимогу щодо наявності ще одного документу – свідоцтва про професійну компетентність водія.
Пункт звучить так: “Водій, який здійснює перевезення пасажирів транспортним засобом, зобов’язаний пройти початкову та/або періодичну підготовку, за результатами якої отримує свідоцтво про професійну компетентність водія, що засвідчує його компетентність”.
Транспорт з кількістю місць для сидіння більше 9 (включаючи місце водія) та вантажні автомобілі масою понад 3,5 тонн пропонують обладнати тахографами.
Довідка. Тахограф – контрольний пристрій, що встановлюється у автомобілях. Призначено для реєстрації швидкості, режиму праці, відпочинку водіїв і членів екіпажу.
Для водіїв, які вчасно не пригнали авто на техогляд, збільшать штраф з 340 до 1700 гривень.
– Пропонують нову статтю про відповідальність за порушення водієм правил керування комерційним транспортом (вантажним або пасажирським – Ред.), – каже адвокат Олександр Босенко.
За порушення доведеться заплатити штраф у розмірі 1700 гривень. Також водія можуть позбавити прав на термін від 3 до 6 місяців або вдатися до адміністративного покарання – арешту на 5-10 діб.
У законопроекті кардинально змінюють пункт “категорії транспорту, які не підлягають техогляду”. Звідти викреслили легкові автомобілі і додали такі види транспорту:
Крім змін, що стосується техогляду, у законопроекті є “сюрпризи” і для маршрутників. Недобросовісних водіїв, які відмовляються перевозити пасажирів пільгових категорій, пропонують штрафувати на 340-1700 гривень. Зараз ця сума становила 136 гривень.
Техогляд для легкових автомобілів хочуть проводити кожні 2 роки, а також у наступних випадках:
Водіям вантажних автомобілів вантажопідйомністю більше 3,5 тонни і таксі необхідно проходити техогляд щорічно, водіям автобусів і спеціалізованих транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, незалежно від терміну експлуатації – двічі на рік.
Як сприймуть українці зміни, до чого вони призведуть, чи вийде звести рівень корупції до мінімуму і чи стане на дорогах безпечніше – покаже час. А поки законопроект ще на обговоренні, а його прийняття вже не за горами.
BMW M3 готується до повернення у сьомому поколінні, пропонуючи вибір між класичним рядним шестициліндровим двигуном…
Шини псуються не тільки від їзди, а й від того, як їх зберігати. Якщо зробити…
Електричний Kia EV6, який встиг за недовге життя здобути купу нагород, у тому числі стати…
Безалкогольне пиво здається таким безневинним, правда? Але якщо ви плануєте сісти за кермо, то краще…
До номінації «Легковий автомобіль року» цього року включили азіатські моделі Honda Civic Hybrid, Kia K4…
На дорогах країни бувають не найякісніші ділянки, які можуть призвести до пошкодження покришок. Більшу шкоду…
View Comments
Ну что готовимся к новой "обдираловке"? Грузовики - ламаются, а техосмотр легковым. Ясное дело для чего - кредит МВФ ведь надо Гройсману отдавать...
То,что увеличилось число аварий на дорогах, якобы из-за оьсутствия техосмотра легковых авто-чепуха!!! Аварии создают беспредельщики на дорогах и ...ненаказуемые, как, например, Зайцева из Харькова, убившая своим авто 6 человек и еще нескольких травмировала. И ОНА до сих пор на свободе!!! Другой информации пока в интернете не нашел.
пенсионеров и тех кто выкатывает в год 3-4 тысячи километров надо им обязательно приравнять к к тем кто выкатывает 50-100 тысяч наверное машины первых изнашиваются быстрее от простоя в гаражах ма ы.(пенсионеры) считаем что надо внести норматив пробега машины до следующего техосмотра а не обдирать и так уже ободраных до грани, а проверить скручивали счетчик или нет сейчас не проблема
2 приклади з аваріями і в обидвох вантажні авто. А тех огляд для легкових. Робіть техогляд для фур, вантажних - коротше кажучи для важких і швидких - вони реально завдадуть шкоди при несправності.