В Україні хочуть відновити техогляд для легкових автомобілів. Як часто потрібно буде його проходити, штрафи і механізми контролю – у матеріалі Фактів ICTV.
23 жовтня у центрі Києва автокран протаранив 20 легкових автомобілів і вантажівку. Обійшлося без жертв, але машини розкидало, немов сірники.
“Вінегрет” з 20 машин біля метро Печерська.
Гадаєте, це сталося, тому що водій був п’яний або лихачив на дорогах? А ось і ні, у автокрана просто відмовили гальма. Сумна, але така знайома для українських реалій ситуація.
Наприклад, день до цього у Дарницькому районі Києва сталася схожа ситуація. Через несправність системи гальмування воєннавантажівка потрапила у ДТП і перекинулася. І таких ситуацій безліч.
У 2012 році закон про обов’язковий техогляд приватних машин був знівельований. Ось і виходить, що ніхто не стежив за справністю автомобілів. Про рівень особистої відповідальності годі й казати: кількість аварій зросла.
Але скасували техогляд не без причин. Процедура проходження ТО була корумпованою, а це виключало її практичну користь. Але краще після скасування не стало і з 1 липня 2018 рокузаконопроект частково відновили.
Уже зараз обов’язковий техогляд повинні проходити водії, які спеціалізуються на міжнародних пасажирських перевезеннях. Але це був лише перший етап, у 2022 році в Україні планують повністю повернути обов’язкові регулярні техогляди для легкових автомобілів.
З 8 жовтня Рада винесла на обговорення правки до законопроекту.Голосування триватиме до 8 листопада і взяти участь у ньому може кожен.
Головне нововведення, звичайно – відновлення обов’язкового техогляду для легкових автомобілів.
Також у законопроекті пропонується ввести відповідальність у відношенні тих, хто видає документи технічного огляду. Так, запорушення порядку проведення ТО доведеться заплатити 1700 гривень. За видачу свідоцтва про придатність транспортного засобу без проведення такої перевірки – штраф 4250 гривень.
Крім водійського посвідчення і техпаспорта потрібно буде при собі мати:
У статті 17 закону Про автомобільний транспорт (Вимоги до персоналу автомобільного транспорту) вводять вимогу щодо наявності ще одного документу – свідоцтва про професійну компетентність водія.
Пункт звучить так: “Водій, який здійснює перевезення пасажирів транспортним засобом, зобов’язаний пройти початкову та/або періодичну підготовку, за результатами якої отримує свідоцтво про професійну компетентність водія, що засвідчує його компетентність”.
Транспорт з кількістю місць для сидіння більше 9 (включаючи місце водія) та вантажні автомобілі масою понад 3,5 тонн пропонують обладнати тахографами.
Довідка. Тахограф – контрольний пристрій, що встановлюється у автомобілях. Призначено для реєстрації швидкості, режиму праці, відпочинку водіїв і членів екіпажу.
Для водіїв, які вчасно не пригнали авто на техогляд, збільшать штраф з 340 до 1700 гривень.
– Пропонують нову статтю про відповідальність за порушення водієм правил керування комерційним транспортом (вантажним або пасажирським – Ред.), – каже адвокат Олександр Босенко.
За порушення доведеться заплатити штраф у розмірі 1700 гривень. Також водія можуть позбавити прав на термін від 3 до 6 місяців або вдатися до адміністративного покарання – арешту на 5-10 діб.
У законопроекті кардинально змінюють пункт “категорії транспорту, які не підлягають техогляду”. Звідти викреслили легкові автомобілі і додали такі види транспорту:
Крім змін, що стосується техогляду, у законопроекті є “сюрпризи” і для маршрутників. Недобросовісних водіїв, які відмовляються перевозити пасажирів пільгових категорій, пропонують штрафувати на 340-1700 гривень. Зараз ця сума становила 136 гривень.
Техогляд для легкових автомобілів хочуть проводити кожні 2 роки, а також у наступних випадках:
Водіям вантажних автомобілів вантажопідйомністю більше 3,5 тонни і таксі необхідно проходити техогляд щорічно, водіям автобусів і спеціалізованих транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, незалежно від терміну експлуатації – двічі на рік.
Як сприймуть українці зміни, до чого вони призведуть, чи вийде звести рівень корупції до мінімуму і чи стане на дорогах безпечніше – покаже час. А поки законопроект ще на обговоренні, а його прийняття вже не за горами.
У 2024 році BMW встановила новий рекорд продажів на американському ринку, продавши 371,346 автомобілів, що…
У 2025 році на ринку з’являться доступні електричні автомобілі, які обіцяють подвійну економію: вони не…
Згідно з новим законом 3720-IX «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів», передбачено…
Правила дорожнього руху зобов’язують водіїв мати в автомобілі базові засоби безпеки, такі як аптечка, вогнегасник,…
З настанням зими автомобілісти стикаються з різними проблемами. Замерзання деталей та підвищене навантаження на важливі…
Президент України Володимир Зеленський підписав новий закон, що спрощує процедуру торгівлі вживаними автомобілями. Документ опублікували…
View Comments
Ну что готовимся к новой "обдираловке"? Грузовики - ламаются, а техосмотр легковым. Ясное дело для чего - кредит МВФ ведь надо Гройсману отдавать...
То,что увеличилось число аварий на дорогах, якобы из-за оьсутствия техосмотра легковых авто-чепуха!!! Аварии создают беспредельщики на дорогах и ...ненаказуемые, как, например, Зайцева из Харькова, убившая своим авто 6 человек и еще нескольких травмировала. И ОНА до сих пор на свободе!!! Другой информации пока в интернете не нашел.
пенсионеров и тех кто выкатывает в год 3-4 тысячи километров надо им обязательно приравнять к к тем кто выкатывает 50-100 тысяч наверное машины первых изнашиваются быстрее от простоя в гаражах ма ы.(пенсионеры) считаем что надо внести норматив пробега машины до следующего техосмотра а не обдирать и так уже ободраных до грани, а проверить скручивали счетчик или нет сейчас не проблема
2 приклади з аваріями і в обидвох вантажні авто. А тех огляд для легкових. Робіть техогляд для фур, вантажних - коротше кажучи для важких і швидких - вони реально завдадуть шкоди при несправності.