В Україні загострилася ситуація з дизельним пальним, і ціни можуть зрости. Про це попереджає директор групи А-95 Сергій Куюн. Після втрати Кременчуцького НПЗ країна покладається на імпорт, але його обсяги впали: у жовтні поставили на 15% менше, ніж торік, а частина АЗС повідомляла про перебої.
На ринок одночасно вдарили кілька факторів. Через диверсію угорський MOL майже припинив постачання. Литовський Orlen був на ремонті весь жовтень. Погода ускладнила доставку водним транспортом, а власного виробництва немає. Додатково проблему посилили санкції: у Сербії зупинився НПЗ “Газпрому”, і країна забирає великі обсяги дизелю з Констанци, конкуруючи з Україною. MOL також переорієнтувався на інші ринки. З 21 листопада набувають чинності санкції США проти “Лукойла” та “Роснефті”, що може зупинити заводи в Болгарії та Румунії – ще мінус постачання.
Ціни на дизель у Європі зросли на 6 грн/л, в Україні – більш ніж на 2 грн/л, і потенціал росту ще 2-3 грн/л є. Проте більший ризик – можливий дефіцит. Експерти нагадують про кризу 2022 року й закликають спростити перетин кордону бензовозами та розблокувати залізничні вузли на кордоні. Це має допомогти стабілізувати ринок та не допустити перебоїв із пальним.
За даними Bloomberg, Volkswagen розглядає розширення лінійки електромобілів з великим запасом ходу для Європи та…
Місяць тому Toyota представила нового компактного позашляховика Land Cruiser, який отримав індекс FJ і став…
Пересідаючи з корейського або німецького автомобіля на китайський, водій стикається не лише зі зміною марки,…
Компанія Mazda в Канаді оголосила ціни на кросовер CX-90 2026 модельного року, доступний у версіях…
Навіть із розвитком електромобілів багато водіїв продовжують заряджати їх до 100% "про всяк випадок" і…
Багато власників автомобілів прагнуть економити на пальному через постійне зростання цін, проте не всі поради…
Leave a Comment