Техогляд в Україні: для кого стане обов’язковим, штрафи та інші “сюрпризи”

4
3934

В Україні хочуть відновити техогляд для легкових автомобілів. Як часто потрібно буде його проходити, штрафи і механізми контролю – у матеріалі Фактів ICTV.

Аварії на дорогах

23 жовтня у центрі Києва автокран протаранив 20 легкових автомобілів і вантажівку. Обійшлося без жертв, але машини розкидало, немов сірники.

“Вінегрет” з 20 машин біля метро Печерська.

Гадаєте, це сталося, тому що водій був п’яний або лихачив на дорогах? А ось і ні, у автокрана просто відмовили гальма. Сумна, але така знайома для українських реалій ситуація.

Наприклад, день до цього у Дарницькому районі Києва сталася схожа ситуація. Через несправність системи гальмування воєннавантажівка потрапила у ДТП і перекинулася. І таких ситуацій безліч.

Чому це відбувається

У 2012 році закон про обов’язковий техогляд приватних машин був знівельований. Ось і виходить, що ніхто не стежив за справністю автомобілів. Про рівень особистої відповідальності годі й казати: кількість аварій зросла.

Але скасували техогляд не без причин. Процедура проходження ТО була корумпованою, а це виключало її практичну користь. Але краще після скасування не стало і з 1 липня 2018 рокузаконопроект частково відновили.

Уже зараз обов’язковий техогляд повинні проходити водії, які спеціалізуються на міжнародних пасажирських перевезеннях. Але це був лише перший етап, у 2022 році в Україні планують повністю повернути обов’язкові регулярні техогляди для легкових автомобілів.

З 8 жовтня Рада винесла на обговорення правки до законопроекту.Голосування триватиме до 8 листопада і взяти участь у ньому може кожен.

Що пропонується

Головне нововведення, звичайно – відновлення обов’язкового техогляду для легкових автомобілів.

Також у законопроекті пропонується ввести відповідальність у відношенні тих, хто видає документи технічного огляду. Так, запорушення порядку проведення ТО доведеться заплатити 1700 гривень. За видачу свідоцтва про придатність транспортного засобу без проведення такої перевірки – штраф 4250 гривень.

Документи

Крім водійського посвідчення і техпаспорта потрібно буде при собі мати:

  • свідоцтво про придатність транспортного засобу до експлуатації;
  • страховий поліс.

У статті 17 закону Про автомобільний транспорт (Вимоги до персоналу автомобільного транспорту) вводять вимогу щодо наявності ще одного документу – свідоцтва про професійну компетентність водія.

Пункт звучить так: “Водій, який здійснює перевезення пасажирів транспортним засобом, зобов’язаний пройти початкову та/або періодичну підготовку, за результатами якої отримує свідоцтво про професійну компетентність водія, що засвідчує його компетентність”.

Пристрої контролю

Транспорт з кількістю місць для сидіння більше 9 (включаючи місце водія) та вантажні автомобілі масою понад 3,5 тонн пропонують обладнати тахографами.

Зараз читають  У Мін'юсті попередили про рішення вилучати авто у водіїв-порушників

Довідка. Тахограф – контрольний пристрій, що встановлюється у автомобілях. Призначено для реєстрації швидкості, режиму праці, відпочинку водіїв і членів екіпажу.

Штрафи

Для водіїв, які вчасно не пригнали авто на техогляд, збільшать штраф з 340 до 1700 гривень.

– Пропонують нову статтю про відповідальність за порушення водієм правил керування комерційним транспортом (вантажним або пасажирським – Ред.), – каже адвокат Олександр Босенко.

За порушення доведеться заплатити штраф у розмірі 1700 гривень. Також водія можуть позбавити прав на термін від 3 до 6 місяців або вдатися до адміністративного покарання – арешту на 5-10 діб.

Без техогляду

У законопроекті кардинально змінюють пункт “категорії транспорту, які не підлягають техогляду”. Звідти викреслили легкові автомобілі і додали такі види транспорту:

  • зі швидкістю не більше 25 км/год;
  • авто, що мають історичну цінність і які не використовуються на проїжджій частині;
  • автомобілі, які використовуються на спортивних змаганнях і не їздять автошляхами;
  • на які поширюється дипломатична недоторканність;
  • ті, які перевозять обладнання цирків і атракціонів з максимальною швидкістю не більше 40 км/год;
  • з об’ємом двигуна, що не перевищує 125 куб. см;
  • колісні трактори, використання яких здійснюється на дорогах загального користування, з максимальною швидкістю 40 км/год.

Перевезення пільгових пасажирів

Крім змін, що стосується техогляду, у законопроекті є “сюрпризи” і для маршрутників. Недобросовісних водіїв, які відмовляються перевозити пасажирів пільгових категорій, пропонують штрафувати на 340-1700 гривень. Зараз ця сума становила 136 гривень.

Як часто треба проходити ТО?

Техогляд для легкових автомобілів хочуть проводити кожні 2 роки, а також у наступних випадках:

  • реєстрації або перереєстрації авто;
  • зміни його власника;
  • переобладнання ТЗ;
  • виїзду за межі митного контролю України.

Водіям вантажних автомобілів вантажопідйомністю більше 3,5 тонни і таксі необхідно проходити техогляд щорічно, водіям автобусів і спеціалізованих транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, незалежно від терміну експлуатації – двічі на рік.

Як сприймуть українці зміни, до чого вони призведуть, чи вийде звести рівень корупції до мінімуму і чи стане на дорогах безпечніше – покаже час. А поки законопроект ще на обговоренні, а його прийняття вже не за горами.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!

4 КОМЕНТАРІ

  1. Ну что готовимся к новой “обдираловке”? Грузовики – ламаются, а техосмотр легковым. Ясное дело для чего – кредит МВФ ведь надо Гройсману отдавать…

  2. То,что увеличилось число аварий на дорогах, якобы из-за оьсутствия техосмотра легковых авто-чепуха!!! Аварии создают беспредельщики на дорогах и …ненаказуемые, как, например, Зайцева из Харькова, убившая своим авто 6 человек и еще нескольких травмировала. И ОНА до сих пор на свободе!!! Другой информации пока в интернете не нашел.

  3. пенсионеров и тех кто выкатывает в год 3-4 тысячи километров надо им обязательно приравнять к к тем кто выкатывает 50-100 тысяч наверное машины первых изнашиваются быстрее от простоя в гаражах ма ы.(пенсионеры) считаем что надо внести норматив пробега машины до следующего техосмотра а не обдирать и так уже ободраных до грани, а проверить скручивали счетчик или нет сейчас не проблема

  4. 2 приклади з аваріями і в обидвох вантажні авто. А тех огляд для легкових. Робіть техогляд для фур, вантажних – коротше кажучи для важких і швидких – вони реально завдадуть шкоди при несправності.

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Будь ласка, введіть свій коментар!
Будь ласка, введіть своє ім'я тут

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.