Переговори щодо об’єднання Nissan та Honda не принесли результатів, хоча така угода створила б третього за величиною автовиробника у світі. Однак на тлі жорсткої конкуренції в Китаї консолідація автомобільного ринку стає неминучою. Нові чутки про можливе злиття цього разу стосуються двох великих китайських компаній – Dongfeng Motor і Changan Automobile.
Реструктуризація як перший крок до злиття
Dongfeng Motor оголосила про плани реструктуризації, яка може змінити структуру контролюючих акціонерів, але не позначиться на головному власнику – державі. Тим часом Changan Automobile повідомила, що China South Industries Group Co., яка володіє часткою компанії, також готується до реорганізації разом з іншою державною корпорацією.
Синхронність цих заяв викликала припущення про можливе злиття Dongfeng та Changan. Обидва автовиробники входять до «великої четвірки» державних автогігантів Китаю, і об’єднання дозволило б їм ефективніше конкурувати з приватними гравцями ринку.
Можлива структура нового автоконцерну
За чутками, керівництво нового об’єднання контролюватиме Dongfeng. Очікується, що головою ради директорів стане Ян Цинь, який наразі обіймає аналогічну посаду в Dongfeng. Також компанія, ймовірно, призначить і генерального директора майбутнього автогіганта.
Натомість Чжу Хуажун, нинішній голова Changan, не матиме керівних посад у новому концерні, оскільки планує піти у відставку цього року.
Потенційні наслідки злиття
Якщо угода відбудеться, об’єднана компанія зможе продавати до 4,58 млн автомобілів на рік. Це дозволить їй випередити BYD у Китаї та вийти на сьоме місце у світі серед автовиробників.
Консолідація допоможе Dongfeng та Changan:
- оптимізувати ланцюги постачання,
- знизити витрати на комплектуючі,
- зміцнити свої позиції у боротьбі з приватними автовиробниками.
Контекст змін на ринку
FAW, Dongfeng та Changan залишаються найбільшими державними автокомпаніями Китаю. Однак вони поступаються динамічним приватним конкурентам (Li Auto, Nio, XPeng) у впровадженні нових технологій. Саме тому китайська влада прагне прибрати регуляторні бар’єри та посилити державні концерни через об’єднання ресурсів.
Аналітики припускають, що така реструктуризація може стати ключем до виживання державних автогігантів у нових ринкових умовах.