Нові правила паркування і старі проблеми: чому закон працює не так, як треба

Час читання: 2 хв.
0

Документ передбачав дев’ять місяців перехідного періоду, проте й досі не запрацював на повну силу, пише газета Експрес.

Отже, що мало б змінитися?

“Згідно з чинним законом, крім поліцейських, за дотриманням правил зупинки, стоянки і паркування стежитимуть інспектори з паркування, — каже Богдан Глядик, автоюрист. — Передбачається, що при органах місцевого самоврядування буде створено спеціальні підрозділи. Інспектори матимуть ті самі повноваження, що й поліцейські: можуть накладати штрафи за порушення, евакуйовувати автівки.

Закон запроваджує можливість фіксації порушень правил зупинки і стоянки за допомогою спеціальних технічних засобів, а також накладення санкцій за такі порушення.

Реклама

Інспектор робитиме два фото порушення. За номерним знаком авто встановлюватимуть його власника, на якого буде накладено штраф. Постанову про накладення штрафу залишатимуть за двірником на вітровому склі. Плюс наступного дня таку постанову надсилатимуть на адресу власника автомобіля”.

“Вважаю, що найпрогресивніша норма цього закону — можливість притягати до відповідальності власників транспортних засобів, а не водіїв — за порушення правил зупинки, стоянки та паркування, —  каже Тарас Гук, експерт LEAD office. — Також закон передбачає, що евакуація, яку здійснює патрульна поліція, буде можливою в 16 випадках, якщо транспортний засіб розташовано у заборонених Правилами дорожнього руху місцях зупинки або стоянки, а саме: поставлено на проїзній частині у два і більше рядів; на залізничних переїздах; на трамвайних коліях; на естакадах, мостах, шляхопроводах і під ними, у тунелях та в інших випадках.

Раніше поліцейські мали, крім факту порушення, доводити, що це порушення істотно перешкоджало дорожньому руху. Для цього шукали свідків (постраждалих), брали в них пояснення. Тепер закон чітко каже, що будь-яке з указаних порушень саме по собі істотно перешкоджає дорожньому руху або створює загрозу безпеці руху.

Зауважу: поки що, згідно з постановою,  евакуювати авто, попри чинний закон, може лише поліція.  А муніципали — ні. Уряд має затверити Інструкцію з евакуації для представників органів місцевого самоврядування.

Крім того, мав би бути інтернет-ресурс, де всі порушники могли б бачити історію своїх порушень, а для цього треба прийняти ще одну постанову Кабміну.

“Плюс — для того, щоб створити відповідний підрозділ інспекторів з паркування, потрібно як мінімум розробити низку нормативних актів, провести набір кандидатів, навчити їх, перевірити знання, уміння, навички, — каже Богдан Глядик. — Цього досі не зроблено”.

У законі чимало й інших недоліків.

“Для того щоб забрати автомобіль із майданчика тимчасового тримання, потрібно обов’язково сплатити вартість послуг евакуатора, майданчика, а також штраф, — додає автоюрист. — Навіть якщо автовласник не погоджується із штрафом та хоче його оскаржити. До 27 вересня такого не було.

У постанові про накладення штрафу, що залишатиметься під двірником на вітровому склі авто, зазначатимуть персональні дані, фактично, вони будуть доступні всім. А за порушення законодавства про захист персональних даних передбачено адміністративну, а в деяких випадках і кримінальна відповідальність”.

Твоя Машина

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!