Новини

Китайські електромобілі на межі зникнення в ЄС

Європейський Союз запровадив нові мита на китайські електромобілі, які збільшили їхню вартість до 35%. Ці заходи спрямовані на захист європейських автовиробників стали серйозним ударом для китайських брендів.

Що ще відомо

У листопаді ринкова частка китайських виробників у сегменті електромобілів Європи впала до 7,4% мінімального рівня з березня 2024 року. Для порівняння, у жовтні вона становила 8,2%. Серед постраждалих брендів виявилися такі лідери, як BYD та MG. MG, який тривалий час займав ключові позиції серед китайських брендів, зафіксував зниження реєстрацій на 58% порівняно з аналогічним періодом минулого року.

Тим не менш, BYD вдалося зберегти стабільні позиції: у листопаді зареєстровано 4796 автомобілів, що більш ніж удвічі перевищує показники 2023 року. Основна частина продажів припала на приватних та корпоративних клієнтів, що вказує на високий інтерес до марки, незважаючи на підвищення цін.

Ситуація відрізняється країнами. У Німеччині та Франції реєстрації китайських електромобілів знизилися більш ніж на 50%. Однак у Великій Британії, яка більше не є частиною ЄС і не ввела нові мита, реєстрації зросли на 17% порівняно з минулим роком.

ЄС провів розслідування та дійшов висновку, що державні субсидії дають китайським виробникам несправедливу перевагу. Нові мита, запроваджені у жовтні, доповнили існуючий 10-відсотковий податок на імпорт, що значно збільшило кінцеву вартість китайських електромобілів.

Деякі виробники, включаючи BYD та NIO, розглядають можливість локалізації виробництва в Європі. Однак будівництво заводів займе роки, а в короткостроковій перспективі конкуренція з європейськими брендами стає дедалі складнішою.

Найближчими місяцями стане зрозумілим, чи зможуть китайські автовиробники адаптуватися до нових умов чи їх амбіції на європейському ринку будуть переглянуті.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Власники електрокарів повертаються до авто з ДВЗ

Частка покупців, які розглядають електромобілі, скоротилася за рік на 10 п.п. і становила лише 14%,…

20.12.2025

Як правильно прогрівати двигун взимку: поради для сучасних автомобілів

Тема зимового прогріву двигуна обговорюється вже багато років. Одні водії кажуть, що мотор потрібно гріти…

20.12.2025

BMW знімає з виробництва X4 з ДВЗ і готує електричний iX4

Компанія BMW офіційно підтвердила, що кросовер X4 з двигуном внутрішнього згоряння буде знятий із виробництва.…

20.12.2025

В Україні зростає попит на дизельні авто: Renault знову в лідерах

На українському авторинку поступово відновлюється інтерес до дизельних автомобілів, і протягом останніх кількох місяців попит…

19.12.2025

Провідні автовиробники масово відкликають авто через проблеми з двигунами

Цього року багато автовиробників зіткнулися з проблемами в роботі двигунів. За даними Autonews, найбільше скарг…

19.12.2025

Китайські бренди нарощують продажі гібридів у Європі

Європейський авторинок швидко рухається у бік електрифікації. Продажі електромобілів і плагін-гібридів зростають, хоча машини з…

19.12.2025