Європейський Союз запровадив нові мита на китайські електромобілі, які збільшили їхню вартість до 35%. Ці заходи спрямовані на захист європейських автовиробників стали серйозним ударом для китайських брендів.
Що ще відомо
У листопаді ринкова частка китайських виробників у сегменті електромобілів Європи впала до 7,4% мінімального рівня з березня 2024 року. Для порівняння, у жовтні вона становила 8,2%. Серед постраждалих брендів виявилися такі лідери, як BYD та MG. MG, який тривалий час займав ключові позиції серед китайських брендів, зафіксував зниження реєстрацій на 58% порівняно з аналогічним періодом минулого року.
Тим не менш, BYD вдалося зберегти стабільні позиції: у листопаді зареєстровано 4796 автомобілів, що більш ніж удвічі перевищує показники 2023 року. Основна частина продажів припала на приватних та корпоративних клієнтів, що вказує на високий інтерес до марки, незважаючи на підвищення цін.
Ситуація відрізняється країнами. У Німеччині та Франції реєстрації китайських електромобілів знизилися більш ніж на 50%. Однак у Великій Британії, яка більше не є частиною ЄС і не ввела нові мита, реєстрації зросли на 17% порівняно з минулим роком.
ЄС провів розслідування та дійшов висновку, що державні субсидії дають китайським виробникам несправедливу перевагу. Нові мита, запроваджені у жовтні, доповнили існуючий 10-відсотковий податок на імпорт, що значно збільшило кінцеву вартість китайських електромобілів.
Деякі виробники, включаючи BYD та NIO, розглядають можливість локалізації виробництва в Європі. Однак будівництво заводів займе роки, а в короткостроковій перспективі конкуренція з європейськими брендами стає дедалі складнішою.
Найближчими місяцями стане зрозумілим, чи зможуть китайські автовиробники адаптуватися до нових умов чи їх амбіції на європейському ринку будуть переглянуті.