Новини

Чому варто відмовитися від автомобілів із ГБО в Україні

Експерт з паливного ринку Дмитро Леушкін прогнозує два етапи зростання цін на паливо. Перший етап розпочнеться 1 вересня з введення нових акцизів, а другий – через кілька тижнів, коли АЗС розпродадуть залишки старого пального.

До недавнього часу автомобілі з газобалонним обладнанням (ГБО) були популярні в Україні через значно менші витрати на автогаз порівняно з бензином і дизелем. Однак ситуація може змінитися через заплановане підвищення акцизів на пальне.

З 1 вересня 2024 року в Україні вступлять в силу нові акцизи, що призведе до помітного подорожчання пального. Енергетичний експерт Геннадій Рябцев прогнозує, що ціна бензину зросте на 2 гривні за літр, дизельного пального – на 1-1,2 гривні, а автогазу – на 7 гривень за літр. Це подорожчання зробить автогаз менш економічним, і власникам автомобілів з ГБО, можливо, доведеться шукати нові варіанти.

У липні 2024 року Верховна Рада прийняла законопроект №11256-2, який передбачає поетапне підвищення акцизів на пальне до рівнів, наближених до європейських стандартів. Перше підвищення відбудеться 1 вересня 2024 року, а фінальне – 1 січня 2028 року. В результаті акциз на бензин збільшиться з 213,5 до 242,40 євро за 1000 літрів, на дизельне пальне – з 139,5 до 177,60 євро, а на зріджений газ – з 52 до 148 євро за 1000 літрів.

Дмитро Леушкін очікує, що ціни на паливо зростуть у два етапи: перший почнеться 1 вересня, а другий – після того, як АЗС розпродадуть залишки старого пального. Він зазначає, що автогаз подорожчає на близько 5 гривень за літр, а не на 7.

Не всі аналітики погоджуються з тим, що використання ГБО стане менш вигідним. Сергій Куюн з консалтингової компанії “А-95” вважає, що експлуатація автомобілів з ГБО залишиться економічно доцільною, хоча і менш вигідною.

Власникам автомобілів з ГБО рекомендується стежити за змінами на ринку та бути готовими адаптуватися до нових умов. Підвищення цін на автогаз може зменшити його привабливість, що вимагатиме пошуку нових альтернатив.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: ГБО

Останні записи

Названо головний недолік наддешевих автомобільних шин

Надто дешеві автомобільні шини можуть почати руйнуватися та кришитися вже після 10 тисяч кілометрів пробігу.…

16.10.2025

Експерти пояснили, як домішки в паливі можуть зруйнувати мотор

Багато водіїв навіть не підозрюють, наскільки небезпечним може бути неякісне паливо для двигуна їхнього автомобіля.…

16.10.2025

Експерт назвав відомі вади автомобілів Skoda

Навіть найбільш авторитетні автовиробники іноді допускають помилки, за які потім розплачуються власники автомобілів. Загалом продукція…

16.10.2025

Ford Mondeo отримає оновлення з елементами дизайну від Mustang (ФОТО)

У минулому Ford Mondeo був справжнім бестселером, зокрема й в Україні. Проте з часом попит…

16.10.2025

Nissan готує новий компактний, але місткий мінівен

Компанія Nissan завершує розробку нового субкомпактного мінівена, який поєднує компактні розміри з простором для сімейних…

16.10.2025

Mercedes тестує GLA нового покоління з рисами EQ і платформою для EV

Поблизу легендарного автодрому Нюрбургринг фотошпигуни помітили прототип найкомпактнішого кросовера Mercedes-Benz, який незабаром замінить поточний GLA.…

16.10.2025