Зимова експлуатація автомобіля вимагає особливої уваги, адже навіть досвідчені водії часто допускають типові помилки, які можуть призвести до дорогого ремонту чи небезпеки на дорозі. Ось п’ять основних зимових “табу”, яких варто уникати.
По-перше, ручне гальмо в мороз може стати справжньою проблемою. Гальмівні колодки примерзають до дисків або барабанів, і вранці авто просто не зрушить з місця. Щоб уникнути цього, перед паркуванням зробіть кілька інтенсивних гальмувань, у сильний мороз використовуйте першу передачу (МКПП) або режим “Паркінг” (АКПП), а якщо колодки все ж примерзли – полийте їх теплою водою або спеціальною зимовою рідиною.
По-друге, тривале обертання стартера при невдалому запуску двигуна шкодить акумулятору та самому стартеру, що може коштувати кілька тисяч гривень ремонту. Оптимально робити 3 спроби запуску по 5-7 секунд із паузами в 30 секунд і використовувати передпускові підігрівачі в сильний мороз.
По-третє, їзда з напівпорожнім баком небезпечна через утворення конденсату, який замерзає та блокує паливну систему. Підтримуйте рівень палива хоча б на половині бака, заправляйтеся на перевірених АЗС та використовуйте якісні зимові присадки.
По-четверте, часте миття автомобіля на морозі може пошкодити лакофарбове покриття та замерзлі ущільнювачі. Рекомендується мити авто лише в опалюваних приміщеннях, користуватися безконтактним сушінням та обробляти ущільнювачі силіконовим мастилом.
По-п’яте, увімкнення всіх енергоспоживачів одразу після запуску створює навантаження на генератор і діодний міст. Краще зачекати 3-5 хвилин після старту, включати споживачі поступово та не користуватися одночасно всіма енергоємними пристроями.
Додатково корисно дотримуватися “золотих правил” зимової експлуатації: мати під рукою пускові дроти та аварійний набір, стежити за рівнем електроліту, використовувати зимові щітки склоочисників та контролювати тиск у шинах. Дотримання цих простих рекомендацій допоможе зберегти автомобіль у справному стані та уникнути небезпечних ситуацій на дорозі.




